قدس آنلاین یزد - نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت : بهترین محلی که می توان در آن کار پیشگیرانه انجام داد مدرسه است و مهمترین سنی که در پیشگیری جواب می دهد سنین دانش آموزی است.

برنامه های پیشگیری از وقوع جرم از مدارس شروع شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با مدیر کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت :  باید در آموزش و پرورش تحول بزرگی رخ دهد و موارد آموزشی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در کتب و برنامه های درسی دانش آموزان قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ، کشور از 12 میلیون دانش آموز برخوردار است که در زمینه برنامه های پیشگیری از وقوع جرم برای آنها کار چندانی صورت نمی گیرد.

امام جمعه یزد در پیشنهاد دیگری تصریح کرد: در هر دوره در دانشگاه تربیت معلم بیش از 60 هزار نفر معلم تربیت می شوند که باید روی این افراد که همه در سالهای بعد معلمین این کشور می شوند کار کرد.

در ابتدای این جلسه نیز مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از اقدامات فرهنگی پیشگیرانه کشور گزارشی ارائه کرد.

دکترعلی محمد زنگانه از طرح امید ، طرح صیانت از نهاد خانواده ، طرح و پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق به عنوان  برنامه های متعدد فرهنگی پیشگیرانه که در سطح کشور در حال انجام است یاد کرد.

این دیدار با هاهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد و بهرمندی از نظرات ، پیشنهادات و نصایح آِت الله مدرسی برگزار گردید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.