۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 263821

رییس سازمان غذا و دارو سیاست‌های وزارت بهداشت برای قیمت دارو در سال آینده را توضیح داد.

دارو در سال 94 گران می‌شود؟
دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت درباره قیمت دارو در سال 94، گفت: ما تاکید ویژه‌ای بر کنترل قیمت داروها داریم. همانطور که برای نیمه اول امسال قول داده بودیم، قیمت‌ها افزایش نیافت و تمام موارد در این زمینه رعایت شد.

وی افزود: البته سیاست وزارت بهداشت آن است که به امر تولید آسیبی وارد نشود و از تولید داخل حمایت می‌کنیم. اکنون بخش زیادی از داروهای مصرفی کشور تولید داخل هستند. قاعدتا با توجه به تورم، انتظار آن بود که برخی قیمت‌ها اصلاح شوند. به همین دلیل اصلاح قیمت برخی داروهای داخلی را در نیمه دوم سال داشتیم به طوری که به مردم و همچنین بیمه‌ها فشاری وارد نشود.

دیناروند ادامه داد: به دنبال سیاست‌های حمایتی وزارت بهداشت از بیماران، در شش ماهه دوم امسال نیز داروهای اصلی وارداتی که عمدتا مورد استفاده بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند، کاهش قیمت داشتند و در برخی از داروها نیز این کاهش قیمت‌ها چشمگیر بوده است.

وی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای قیمت دارو در سال آینده، گفت: برای افزایش قیمت دارو در سال آینده برنامه‌ریزی نداریم و سیاست‌ جلوگیری از تب و تاب در قیمت داروها، تداوم خواهد داشت.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سیاست‌مان همچنان کنترل قیمت داروهاست، ادامه داد: در صورتی که براساس تورم و سایر شرایط نیاز به اصلاح قیمت در تولید داروهای داخلی باشد، حتما طبق روال عادی اقدام خواهیم کرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.