نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در برگزاری جشن های انقلاب اسلامی نباید تنها به صرف به برگزاری جشن اکتفا کرده و از بیان علل پیروزی انقلاب غافل شویم.

نماینده مردم مشهد در مجلس :علل پیروزی انقلاب را فراموش نکنیم

 سید هاشم بنی هاشمی با بیان این مطلب که در برپایی جشن ها و سخنرانی های انقلابی در ایام مبارک دهه فجر گاهی اوقات فراموش می کنیم که از وقایع مهم دوران انقلاب و علل وقوع آنها صحبت کنیم، اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی جشن ها و مراسمات مختلفی در سطح کشور و شهر مقدس مشهد برگزار می شود که طی آنها توجه به دو موضوع جزئیات وقایع زمان انقلاب و علل پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه و شایانی برخوردار است.

بنی هاشمی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی با آمدن خود فساد و خشونتی که در دستگاه حاکمیت وجود داشت را از میان برد و با حذف وابستگی ایران قبل از انقلاب به آمریکا و کشیدن خط بطلان بر روابط بین ایران و اسرائیل، نوع دیگری از استقلال را  به جهانیان معرفی کرد.

وی در خصوص برپایی راهپیمایی در روز 22بهمن ماه نیز بر حضور پرشور مردم در سال های گذشته و همچنین راهپیمایی های انقلاب تأکید کرد و گفت: مردم در طول انقلاب اسلامی همواره با روحیه ای قوی و عقایدی محکم در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کردند تا این انقلاب مردمی را به پیروزی رساندند و همین امر نیز سبب شد بعد از انقلاب ملت های کشورهای بیگانه از استکبار ستیزی مردم ایران و مقاومت آنان در مقابل ظلم و جور حاکمیت الگو برداری کنند.

بنی هاشمی نیز با اشاره به برنامه های ایام مبارک دهه فجر که توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در تمام مناطق و محلات سطح شهر مقدس مشهد و با رویکرد مردمی برگزار می شود، اظهار کرد: همین روحیه قوی نیز باید در این برنامه ها و به ویژه در راهپیمایی همه ساله مردم به استکبار منتقل شود تا کشورهای بیگانه دریابند که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم هنوز هم با عقیده ای راسخ به عهدی که در ابتدای انقلاب بسته اند وفا دارند و تا پای جان از این انقلاب و آرمان های آن محافظت می کنند.

وی در انتهای سخنان خود در رابطه با شرکت مردم در راهپیمایی های 22 بهمن، افرادی که در راهپیمایی شرکت نکنند را بی تفاوت نسبت به آینده کشور خود قلمداد کرد و گفت: همانطور که هیچ فردی نمی تواند بگوید از نیاز به آب و غذا معاف هستم هیچ فردی نیز نمی تواند خود را بی نیاز از شرکت در این راهپیمایی بداند زیرا که زندگی و آینده مردم با شرکت در چنین راهپیمایی هایی رغم می خورد.

بنی هاشمی در پایان نیز اقدام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر را مثبت ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: حضور انقلابیون، و مبلغین و مروجین انقلاب از کشورهای بیگانه حرکتی مهم و تأثیرگذار است که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد این چنین اقداماتی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.