قدس آنلاین:حجت‏‎الاسلام والمسلمین قرائتی با برشمردن چند کلید ویژه برای زوج های جوان گفت: جوهره و علم دو پایه و اساس رشد است و هر کدام از این دو کم باشد زوج های جوان در زندگی مشکل دارند.

توصیه های کلیدی حجت الاسلام قرائتی برای موفقیت  زوج های جوان

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع زوج های دانشجو  در حرم مطهر رضوی به بیان  شش کلید برای داشتن بهترین زندگی پرداخت و اولین آن را دعا برای نسل خود خواند و گفت: هیچ پیغمبری به اندازه حضرت ابراهیم (ع) برای نسلش دعا نمی کرد و می بینیم که حضرت موسی (ع)،  حضرت محمد(ص) تا امام زمان(عج) از نسل ایشانند.

وی دومین توصیه خود را توجه به مال حلال عنوان کرد و بیان داشت:مال حرام یا از بین می رود یا اگر باشد برکت ندارد و اگر مبتلا به آن هستید آن را تصفیه کنید.

وی ادامه داد:مال حرام  در نسل اثر می گذارد و مشکلات سلسله واری را برای نسل فرد به وجود می آورد.

این معلم قرآن با بیان اهمیت توجه به مطالعه و وقت اعلام کرد:چهار سال که شما در دانشگاه درس خوانده اید یک و نیم سال مفید بیشتر نیست چون اگر محاسبه کنید چهار تابستان تعطیل است، هر ماهی هم چهار روز جمعه  تعطیل است باقی تعطیلات عید نوروز،محرم و .. را اگر حساب کنیم یک و نیم سال بیشتر مفید می شود.

وی افزود:وقت را نباید الکی هدر بدهید و بسیاری از مواردی که می خوانید علم نیست بلکه به اسم علم به خورد شما می دهند.

وی با تاکید بر این که برنامه مطالعاتی داشته باشید گفت: برای خودتان برنامه مطالعاتی داشته باشید که این بهمراه جوهره باعث رشد می شود.

حجت الاسلام قرائتی چهارمین کلید موفقیت زوج های جوان را وقت هدر ندادن با  فیلم های بی محتوا و بازی های ورزشی عنوان کرد و درباره بازی های ورزشی گفت: بازی ورزشی مثل این است که شما یک چهارپایه دربانک بگذارید و نگاه پول ها کنید، این فرد هیچ استفاده ای از این پول ها نمی کند و فایده ای ندارد.

وی پنجمین کلید خود را شجاعت دانست و گفت:شجاعت یا همان چیزی که به نام جگر داشتن در جامعه مطرح است را باید تقویت کنید یعنی رک باشید و غرور و تکبر را بگذارید کنار.

وی ادامه داد:اگر اشتباهی مرتکب شده اید عذرخواهی کنید، اگر بلد نیستید بگویید نمی دانم چون اگر الان جیگر نداشته باشید پیر هم شوید دل و جرات ندارید.

رییس هیت امنای ستاد اقامه نماز کشور درباره شجاعت افزود: حضرت امام وقتی در پیری گفت من دولت تعیین می کنم و در دهان این دولت می زنم  در جوانی هم سیلی به مزدوران حکومتی زده بود.

قرائتی به زوج های جوان توصیه کرد همیشه باید یک شماره اسلام شناس را همراه خود داشته باشید و گفت:در دنیای امروز ماهواره ها و اینترنت و ... شبهه پراکنی میکنند و اگر کسی در عقاید و احکام اسلامی تخصص نداشته باشد می توان در چند دقیقه زلزله اعتقادی برای او به وجود آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.