مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: دیگر کسی برای جبران هزینه ی درمان وسایل خانه اش را نمی فروشد

دیگر کسی برای جبران هزینه ی درمان وسایل خانه اش را نمی فروشد

به گزارش قدس آنلاین انوشیروان محسن بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: 9 میلیون و 300 هزار نفر برای بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 8 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شدند. هدف این طرح پوشش افرادی بود که دارای مشکلات عدیده ای از جمله نبود مسکن و شغل مناسب است و از طرفی این افراد در معرض و تهدید انواع بیماری ها قرار دارند و گاهی این افراد که بیمار بودند از لحاظ مالی قادر به پرداخت هزینه های درمان نبودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: این طرح درصدد است گروهی از افراد را پوشش دهد که اگر دچار بیماری جسمی یا روحی شدند ناگزیر نباشند. لوازم و مایحتاج زندگی خود را بفروشند تا بتوانند هزینه های درمان خود را و یا خانواده خود را بپردازند.

بندپی بیان کرد: این طرح 8 میلیون جمعیتی که مستعد انواع بیماری ها بودند و در مقابل خطرات جدی آسیب پذیر بودند و بیماری خاصی را گاهاً تحمل می کردند تحت پوشش قرار داد و به آنها کمک کرد تا به درمان و سلامتی خود توجه کنند بدون اینکه نیاز باشد اولویت های زندگی خود مثل مسکن، خوراک و پوشاک را کنار گذاشته و هزینه درمان بدهند.

او تأکید کرد: میزان مراجعه به مراکز درمانی این افراد نسبت به افرادی که از قبل دفترچه بیمه داشتند 5/2 برابر شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: طرح بیمه سلامت ایرانیان به افزایش سلامت در میان مردم کمک می کند و تا کنون 3 میلیون و 400 هزار خانوار را پوشش داده است.

بندپی گفت: ثبت نام در این طرح محدودیت زمانی ندارد و افرادی که تا امروز احساس نیاز نکرده و یا در این جریان قرار نگرفته و مطلع نبودند می توانند به بخش امید سایت بیمه سلامت مراجعه کنند. بعد از ثبت نام و دریافت کد رهگیری آنها هم می توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

برای ثبت نام فقط دو شرط وجود دارد: نخست افراد باید ایرانی باشند دوم دارای دفترچه بیمه سازمان های دیگر بیمه گر نباشند و البته شایان ذکر است که ثبت نام برای این بیمه هزینه ای ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره اقداماتی که در بخش بررسی و جستجوی هویت بیمه شدگان صورت گرفته گفت: 30 بیمارستان تا کنون مجهز به بررسی هویت بیمه شدگان از طریق سامانه مرکزی شده اند و این تعداد روز به روز در حال گسترش است و بیمارستان های بیشتری را تحت پوشش این سامانه قرار خواهیم داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 120 IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    ولی برای پرداخت برق گاز اب بایدوسایل منزل را بفروشد
  • ali IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    دروغ میگه.یه کارگرم که هفته پیش خانومم رو به خاطر یه سرما خوردگی ساده بردم دکتر توی درمانگاه.ویزیت 10000.تزریق 18500.دارو 27000.توی درمانگاه با اینکه من خودم وسایل مربوط به سرم رو خریده بودم اما استفاده نکردن و پولشو دوباره با من حساب کردن.ایم مبلغ پول سه روز کار منه.