قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی تا خرداد ماه سال آینده کل پساب تصفیه خانه تبریز را به دریاچه ارومیه انتقال خواهیم داد یعنی نزدیک به 5 متر مکعب در ثانیه آب روانه دریاچه خواهد شد که رقم بزرگی است و می‌تواند بخشی از مشکلات دریاچه ارومیه را حل کند.

  5 مترمکعب در ثانیه پساب  تبریز به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در جمع مدیران شهرستان تبریز اظهار کرد: هرچند مدیریت واحد شهری در کشور اتفاق نیافتاده است، اما در تبریز و آذربایجان شرقی این هماهنگی بین مدیران وجود دارد که بتوانند طرح های بزرگ را در کمتر از شش ماه به بهره برداری برسانند.
 
وی افزود: بهره برداری از یک هزار و 400 میلیارد ریال طرح در دهه فجر توسط شهرداری تبریز نمونه ای واقعی از مدیریت جهادی است و در تداوم همین مدیریت و اقتصاد مقاومتی بیش از 14 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در این کلانشهر در حال اجراست.
 
نجفی گفت: خدمات خوبی نیز در حوزه حمل و نقل درون شهری صورت گرفته و دو رینگ کامل در این شهر بدون چراغ قرمز در حال تردد خودروهاست.
 
وی به آماده بودن فاز اول خط یک قطار شهری تبریز اشاره کرد و گفت: در صورتی که دولت دو رام قطار دیگر در اختیار شهرداری تبریز قرار دهد این فاز تا خرداد ماه سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
شهردار تبریز همچنین به وجود دو هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و همین اندازه بافت حاشیه نشین در تبریز اشاره کرد و گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این بافت ها نخواهد بود و هرچند طرح اسکان پایا به صورت پایلوت در تبریز اجرا می شود، اما باز نیازمند کمک و همراهی بیشتر دولت در این خصوص هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 18 کیلومتر از مسیر فاز یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و برای اتمام 6 کیلومتر باقی مانده به دو رام احتیاج داریم، افزود: این وضعیت در شان تبریز نیست و اگر دو رام قطار مهیا شود می‌توانیم تا سوم خرداد ماه 94 فاز اول قطار شهری تبریز را افتتاح کنیم.

شهردار تبریز در ادامه یادآور شد: به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی تا خرداد ماه سال آینده کل پساب تصفیه خانه تبریز را به دریاچه ارومیه انتقال خواهیم داد یعنی نزدیک به 5 متر مکعب در ثانیه آب روانه دریاچه خواهد شد که رقم بزرگی است و می‌تواند بخشی از مشکلات دریاچه ارومیه را حل کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.