قدس آنلاین–ایلام: از عصر دیروز که وزش شدید باد ایلام را در نوردید، گردوغبار آسمان ایلام را تیره و تار کرد و مدارس را به تعطیلی کشاند.

مدارس ایلام تعطیل شدند؛ عامل تعطیلی گردوغبار! نه برف و باران!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، این معضل بزرگ غرب کشور که دیگر می شود از آن به عنوان یکی از بلایای طبیعی در یک دهه اخیر نام برد، باز هم استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و دیگر مناطق نوار غربی کشور را در برگرفته و نای نفس کشیدن مردمانش را بریده است.

مردم استان ایلام که در سال های نه چندان دور در این فصل همواره شاهد بارش های فراوان نعمت های الهی بودند و اغلب مدارس و ادارات بعلت بارش سنگین برف و کولاک به تعطیلی کشانده می شدند اما در بهمن ماه امسال آسمان ایلام خست به خرج داده و نه تنها بارانی نباریده بلکه گردوغبار نفس مردمانش را گرفته و این معضل بزرگ، مدارس را تعطیل و ساعات اداری دوایر دولتی را نیز کاهش داده است.

مردم این مناطق از دولتمردان می خواهند که با چاره اندیشی و رایزنی با کشورهای همسایه کانون گردو غبار، این معضل را برای همیشه ریشه کن کنند تا لااقل مردم بتوانند به راحتی نفس بکشند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام در همین خصوص با اعلام اینکه میزان ذرات معلق در آسمان ایلام بیش از حد نرمال است، گفت: مدارس ابتدایی ایلام در نوبت صبح تعطیل شدند.

احمد کرمی با اشاره به اینکه دید افقی در سطح شهر ایلام کاهش محسوسی دارد، اظهار داشت: ساعت کاری ادارات و دوایر دولتی نیز با یک ساعت تأخیر از ساعت 9 صبح شروع می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.