گروه میهن – مصدق : رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران از ضرورت مقابله جدی با آلودگی های زیست محیطی سخن گفت و افزود : از مدیریت شهری درخواست می شود تا سازمانی تحت عنوان محیط زیست شهری تشکیل دهد.

 احمد دنیا مالی: شهرداری سازمان محیط زیست تشکیل دهد

به گزارش خبرنگار ما ، احمد دنیامالی صبح دیروز و در جلسه شورای شهر  با اشاره به اینکه پیش بینی دانشمندان حاکی از آنست که  تا سال  2050 مشکلات زیست‌محیطی در دنیا 10 برابر می‌شود، گفت: آلودگی‌های صوتی، هوا، آب و ریزگردها  از جمله مشکلات  زیست محیطی تهران است که  آینده این کلانشهر را به شدت تهدید می کند لذا برای کاهش آسیب ها  باید هرچه سریعتر به دنبال راهکارهای اساسی باشیم.

وی در همین زمینه افزود :  بر این اساس و با توجه به اهمیت  مسایل زیست‌محیطی پیشنهاد می‌کنم که مدیریت شهری اقدام به تشکیل معاونت و سازمان محیط زیست شهری کند.

دنیا مالی در ادامه به بحث  لایحه بودجه 94 شهرداری پرداخت و گفت :  : طبق قوانین و مقررات باید بودجه در جلسه روز سه شنبه مورخه بیست و یکم بهمن ماه  جاری   در دستورکار قرار می‌گرفت چرا که ما زمان زیادی تا  پایان سال برای  تصویب این لایحه  نداریم  لذا پیشنهاد می شود در جلسات بعدی شورا  حتما در دستورکار قرار گیرد تا مورد بررسی قرار گیرد .

وی در خاتمه   با اشاره به این که در برخی از بندهای لایحه بودجه 94 شهرداری تهران  شاهد اختلاف نظر هستیم ، تصریح کرد : امید است  با تشکیل کمیسیون تلفیق هر چه زودتر   در مورد این بندها به جمع‌بندی‌لازم برسیم.

 

*تذکر نسبت به انحراف بودجه شهرداری تهران

در ادامه رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری  شورای شهر تهران  با اشاره به تخلفات صورت گرفته در تبصره 43 بودجه سال 93 تاکید کرد: برخی از معاونت و سازمان و شرکت های شهرداری تهران انحراف بودجه دارد .

وی  در تذکر دیگری به شهرداری تهران با استناد به  تبصره 43 قانون بودجه سال 93، گفت: در این تبصره آمده است "ایجاد هرگونه تعهدات مازاد به اعتبارات بودجه در تبصره های سال 93 ممنوع است و تنها با مجوز شورای شهر قابل اقدام است" این در حالیست که در گزارش های موجود شاهد انحراف بودجه برخی از معاونت ، سازمان و شرکت های شهرداری از بودجه مصوب سال جاری هستیم.

حافظی در توضیح بیشتر این موضوع گفت : : برای نمونه بودجه مصوب معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال جاری هزار و 305 میلیارد تومان است اما قراردادهای منعقده شده توسط معاونت هزار و 890 میلیارد تومان است یعنی بیش از 144 درصد انحراف از بودجه وجود دارد. همچنین بودجه مصوب سازمان مهندسی  و عمران شهرداری هزار و13 میلیارد تومان است اما هزار و 742 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است یعنی انحراف 171 درصدی دارد.

وی ادامه داد: شرکت نوسازی عباس آباد با وجود بودجه 86 میلیارد تومانی قرارداد 109 میلیارد تومانی دارد که انحراف آن 126 درصد است و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 134 میلیارد بودجه مصوبه داشته است اما 242 میلیارد قرارداد منعقد کرده که انحراف 180 درصدی دارد.

حافظی تاکید کرد: از شهرداری تهران می خواهیم نسبت به تخلفات تبصره 43  توضیح ارائه دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.