قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که استقلال فعالیت‌های دینی نباید خدشه‌دار شود، گفت: رمز ماندگاری و تاثیرگذاری این فعالیت‌ها، عدم وابستگی آنها به دولت و جریان‌های سیاسی است.

فعالیت‌های قرآنی نباید وابسته به دولت باشد/ روی آوردن به قرآن نسخه عملی مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات قرآنی استان، با تشکر از زحمات و تلاش‌های خادمان قرآن در جهت توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، کتاب انقلاب ما قرآن است و خدمت به قرآن سعادت و توفیق بزرگی است.

وی در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان با بیان این که موافق دولتی شدن این گونه فعالیت‌ها نیستم، گفت: زنده ماندن دین و رمز موفقیت حوزه و روحانیت در طول تاریخ به خاطر عدم وابستگی به دولت‌ها بوده است، بنابراین فعالیت‌های قرآنی هم که بخشی از حوزه دین است نباید وابسته به دولت باشد.

جبارزاده با تاکید بر این که نگاهمان به حوزه فعالیت‌های قرآنی باید مستقل از دولت باشد، افزود: هرچه این فعالیت‌ها را وابسته به دولت کنیم جایگاه آنها نزد مردم و اهتمام مردم نسبت به این فعالیت‌ها پایین می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که البته این به معنای عدم حمایت از فعالیت‌های قرآنی نیست، افزود: ما موظفیم زمینه را برای به ثمر رسیدن این فعالیت‌ها فراهم کنیم.

وی، تشکیل اتحادیه موسسات قرآنی را حرکت خوبی دانست و گفت: در گذشته موسسات قرآنی رقابت‌هایی باهم داشتند که بعضا هم ناخوشایند بود، لذا تشکیل چنین اتحادیه‌ای در جهت هم‌فکری و هم‌افزایی این موسسات مفید است.

جبارزاده با بیان این که علاقمندم در زمان حضورم در استان، آذربایجان شرقی را استانی قرآنی معرفی کنیم، افزود: آماده‌ایم تا با کمک خادمان قرآن این ویژگی را در راس همه ویژگی‌های مثبت استان قرار دهیم.

وی با اشاره به این که امروز گره تمام مشکلات اجتماعی و اخلاقی در سایه قرآن و تمسک به قرآن قابل حل است، افزود: روی آوردن به قرآن، نسخه عملی و عینی مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید سیاست‌های استان را به این سمت و سو ببریم.

جبارزاده با تاکید بر این که باید باور کنیم قرآن حلال مشکلات ماست، افزود: اگر تا کنون نتوانسته‌ایم به صورت عملی به این باور برسیم مشکل از ماست.

وی با بیان این که قرائت قرآن مهم است، اما باید مفاهیم قرآن را در زندگی انسان‌ها تاثیر دهیم، گفت: امروز رسالت موسسات قرآنی باید این باشد که حلقه وصلی بین قرآن و مردم ایجاد کنند و تا جایی که می‌توانند قرآن را به متن زندگی مردم بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دولت یازدهم نسبت به رونق فرهنگ اسلامی اهتمام جدی دارد، افزود: بنده به عنوان نماینده این دولت از فعالیت‌های قرآنی با تمام توان حمایت می‌کنم.

وی همچنین با بیان این که شعار دولت، التزام کامل به قوانین مصوب مجلس است، افزود: اگر در گذشته قوانینی در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تصویب شده اما تاکنون مسکوت مانده یا بی‌توجهی شده است آماده‌ایم آنها را عملیاتی کنیم.

جبارزاده در خصوص تامین فضای فیزیکی برای فعالیت‌های قرآنی نیز گفت: مساجد بهترین محل برای قرآن‌آموزی هستند و باید تا جایی که امکان دارد فعالیت‌های قرآنی در مسجد انجام شود، البته برای فعالیت‌های موسسات قرآنی تا جایی که امکانات دولت اجازه دهد فضای مناسب تامین می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: در کنار فعالیت‌های عادی موسسات قرآنی هر سال باید شاهد حداقل یک حرکت فاخر و تاثیرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.

محسن احمدی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان آذربایجان شرقی هم در این دیدار با بیان این که این اتحادیه اولین اتحادیه ثبت‌شده در سطح کشور است، افزود: بیبش از 490 موسسه و خانه قرآنی استان تحت پوشش این اتحادیه هستند.

در این جلسه همچنین سایر اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات قرآنی استان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل، مشکلات و الزامات فعالیت‌های قرآنی در استان پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.