رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سرمایه‌گذاری گروه‌های فرانسوی، ترکیه‌ای و عربی در حوزه ساخت مراکز اقامتی و هتل در ایران خبر داد.

جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه مراکز اقامتی/ افتتاح ۵ هتل در ۴ ماه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید طالب ریفاعی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که پیش از ظهر روز پنجشنبه در محل دائمی دانشگاه‌های تهران افتتاح شد، در جمع خبرنگاران گفت: گردشگران اروپایی قوانین کشور ما را پذیرفته‌اند. با قاطعیت می‌توانم بگویم که ۹۹ درصد از گردشگران خارجی ملاحظات ما را در ایران رعایت کرده‌اند.

وی درباره زیرساخت‌های گردشگری به خبرنگاران گفت: هنوز در بخش مراکز اقامتی، با محدودیت مواجه هستیم. اکنون ۱۱۰۰ هتل در کشور وجود دارد که ۱۳۰ هتل از این تعداد چهار و پنج ستاره است. تلاش شده پروژه‌های نیمه کاره را به سرعت تکمیل کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در چهار ماه آینده پنج هتل خوب در کشور افتتاح می‌شود. ۱۰ روز دیگر دو هتل نزدیک به فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح خواهد شد و دو ماه بعد از آن، هتل دیگری در تهران افتتاح می‌شود. تا قبل از عید نیز یک هتل پنج ستاره در ارومیه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در همه بخش‌ها هدفگذاری کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم در سال ۱۴۰۴ طبق افق چشم‌انداز، به ۲۰ میلیون گردشگر برسیم، باید تا ۱۱ سال دیگر ۲۷۰ هتل اضافه شود تا بتوانیم در کشور ۴۰۰ هتل خوب چهار و پنج ستاره داشته باشیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: یک گروه سرمایه‌گذاری از فرانسه، دو گروه از ترکیه و دو گروه دیگر از کشورهای عربی در حوزه گردشگری ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از گروه‌های سرمایه گذاری عرب اکنون کار آغاز احداث هتل‌هایش را شروع کرده است. توافقات کلی را انجام داده‌ایم و مشغول فراهم کردن بسترهای قانونی هستیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.