یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس شامگاه جمعه تایید کرد که این کشور شماری خودرو زرهی را در آستانه برقراری آتش بس در شرق اوکراین، تحویل ارتش این کشور داده است.

تحویل خودروهای زرهی انگلیسی به اوکراین درآستانه آتش بس درشرق این کشور

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این سخنگو درهمین حال به منابع محلی گفته است که این خودروهای زرهی دست دوم بوده و مجهز به تجهیزات و سلاح های کشنده نبوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه سیاست دولت این کشور از آغاز بحران اوکراین، ارایه کمک ها و تجهیزات غیرکشنده به 'کی یف' بوده است، تصریح کرد تحویل این خودروها نیز به معنای درگیر شدن بیشتر لندن در بحران اوکراین نیست.

به گفته وی، ارسال این خودروها براساس یک قرارداد تجاری بوده که در سال 2013 میلادی توسط یک شرکت خصوصی به امضا رسیده است.

پیشتر آژانس خبری اوکراین گزارش داده بود که 20 خودرو زرهی انگلیسی، تحویل ارتش اوکراین شده و قرار است 55 خودرو دیگر نیز بزودی وارد این کشور شوند.

مقامات انگلیسی هفته پیش نیز اعلام کردند که برخی کمک ها غیرمتعارف و غیرمرگبار شامل هزار کلاه نظامی، هزار جلیقه ضد گلوله، پانصد کیسه خواب و تجهیزات یدکی خودرو به ارتش اوکراین تحویل داده شده است.

'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه گذشته در پارلمان این کشور گفته بود:' لندن در حال حاضر برنامه ای برای ارسال سلاح به اوکراین ندارد اما اجازه هم نخواهد داد که نیروهای مسلح این کشور از هم پاشیده شود.'

هاموند به نمایندگان مجلس عوام گفت: بحران اوکراین نیازمند یک راه حل دیپلماتیک است اما به رغم این مساله، این حق برای انگلیس محفوظ است که در تصمیم های صورت گرفته در ارتباط با عدم ارسال سلاح به این کشور، تجدید نظر کند.

گزارش های مربوط به ارسال خودروهای زرهی از سوی انگلیس برای اوکراین درحالی منتشر می شود که روز پنجشنبه گذشته توافقنامه 13 ماده ای برای حل و فصل مناقشه شرق اوکراین در جریان مذاکرات سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در مینسک پایتخت بلاروس امضا شد.

براساس یکی از بندهای این توافقنامه، قرار است آتش بس از ساعت 00:00، 15 فوریه (به وقت محلی) میان طرف های مناقشه در شرق اوکراین که تاکنون بیش از 5هزار کشته برجای گذاشته است، برقرار شود. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.