قدس آنلاین- تبریز: سخنگوی هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: نجاتگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی در 3 روز گذشته طی 24 عملیات امدادی در برف و کولاک به 180 تن از مسافران و مصدومان حوادث امدادرسانی کردند.

نجات 180 نفر گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی شهودی افزود: به دنبال بارش شدید برف و کولاک در استان آذربایجان شرقی، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذرباجان شرقی مستقر در 35  پایگاه امدادی  با انجام 22 عملیات امدادی شبانه روزی در مناطق برفگیر و محورهای مواصلاتی به 180 تن از مصدومان و در راه ماندگان امدادرسانی کردند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: با آغاز بارش برف و کولاک و اختلال در تردد محورهای فرعی و اصلی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان دست به کار شده و به کمک در راه ماندگان و مصدومان می‌شتابند و عمده خدمات نجاتگران در هنگام برف و کولاک اسکان اضطراری در راه ماندگان در اتاق‌های اسکان پایگاه‌های امداد جاده ای و توزیع مواد غذایی و جیره خشک در میان مسافران در راه مانده و همچنین تامین پتو و امکانات گرمایشی اسکان داده شدگان در پایگاه‌های جاده‌ای است.

وی ادامه داد: در تصادف‌های رخ داده هم نجاتگران با حضور به موقع در سر صحنه تصادف‌ها اقدام به رهاسازی مجروحان و احیانا فوتی‌ها کرده و با کمک اورژانس  اقدام به انتقال مجروحان به مراکز درمانی می‌کنند.

شهودی افزود: طی 3 روز گذشته نیروهای هلال احمر به  دهها مورد گیر کردن خودروها در برف و کولاک در محورهای اصلی استان ، اتوبان پیامبر اعظم ،محور تبریز- اهر،تبریز– جلفا، امدادرسانی کرده و 128 تن از مسافران را از برف و کولاک نجات داده و اقدام به توزیع مواد غذایی در میان مسافران گرفتار کرده و 10  تن را در پایگاه‌های جاده‌ای محورهای یادشده اسکان دادند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان به تصادفات امدادرسانی شده طی 3 روز گذشته توسط نجاتگران هلال احمر اشاره کرد و گفت:طی 3 روز گذشته، حوادث جاده‌ای به لحاظ بارش برف شیب صعودی گرفته و واژگونی خودروها افزایش یافته و نجاتگران در محورهای اتوبان پیامبر اعظم محدوده شهرهای بستان آباد، هشترود و میانه و محورهای شبستر – تسوج، تبریز- اهر، اهر- کلیبر، هشترود- مراغه، تبریز - پیست اسکی سهند، بستان‌اباد- سراب و تبریز- بناب و پیست اسکی پیام مرند به 16 مورد تصادف و واژگونی خودرو امدادرسانی کرده و علاوه بر مداوای سر پایی مصدومان و رهاسازی اجساد فوتی‌ها نسبت به انتقال 6 تن از مجروحان به مراکزدرمانی  شهرهای تبریز، مراغه، مرند، شبستر، هشترود و بستان‌آباد اقدام کردند.

شهودی از هموطنان خواست ضمن رعایت و احترام به قوانین رانندگی در هنگام بارش برف و کولاک در مواقع بروز حوادث جاده‌ ای مراتب را با شماره اضطراری 112 جمعیت هلال احمر در میان بگذارند تا نسبت به امدادرسانی به موقع اقدام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.