با اتفاقات روز ۲۵ بهمن که حاصل طراحی پیچیده موساد و بازی سران فتنه در پازل دوگانه آمریکایی - اسرائیلی بود، برای خواصی که هنوز شبهه داشتند محرز شد که «اتفاقات روز ۲۵ بهمن از جنس فتنه ۸۸ نیست».

آشوب «۲۵ بهمن» پروژه‌ای برای وارونه‌سازی بیداری اسلامی/ تکمیل پازل مثلث موساد، سیا و MI6 توسط فتنه‌گران
گروه سیاسی خبرگزاری فارس ‌ـ حبیب ترکاشوند- حدود یک و نیم سال از آغاز فتنه پیچیده 88 گذشته بود. فتنه‌ای که 8 ماه تمام نظام مقدس جمهوری اسلامی را بخاطر عطش قدرت دو نفر و پادوهای ایشان با چالش مواجه کرد و علاوه بر گرفتن جان ده‌ها هموطن بی‌گناه‌مان، میلیاردها دلار خسارت به این کشور وارد ساخت.

هرچند با حضور ده‌ها میلیونی مردم در روز 9 د‌‌ی‌ماه 88 بساط فتنه‌گران جمع شد و از جنبش سبز بجز یک نام باقی نماند اما بدلیل نگاه رئوفانه نظام و سعه صدر بیش از اندازه متولیان امر، هنوز سران این فتنه آزادانه در جامعه اظهار فضل می‌کردند و هراز چند گاهی که هوس می‌کردند بیانیه جدیدی را صادر می‌کردند.

بیانیه‌ای که قبل از هر رسانه ایرانی ابتدا از بی بی سی سر در می‌آورد تا عمق ارتباط عوامل فتنه با «رسانه دربار ملکه استعمار پیر» را در انظار مردم ما به تصویر کشد. فتنه‌گران آنقدر ضعیف شده بودند که حتی اربابان امریکایی و اسرائیلی آنها نیز چندان امیدی به انها نداشتند و دیگر خبری از حمایت پرشور و احساس سران غرب از کروبی و موسوی نبود.

سناریوی ناکام اسرائیل برای ایجاد شکاف در محور مقاومت منطقه

 رژیم صهیونیستی و امریکا که دیگر امیدی به متلاشی ساختن نظام اسلامی از درون با کمک فتنه‌گران نداشتند سناریوی دیگری را طراحی کردند تا در محور مقاومت منطقه یعنی حزب‌الله، حماس، سوریه و ایران شکاف ایجاد کنند که عبارت بود از پروژه سفارشی دادگاه بین‌المللی قتل نخست‌وزیر فقید لبنان و با این دادگاه نمایشی قرار بود بین سه محور اصلی مقاومت ایجاد فاصله کنند که تا حدودی نیز در این قضیه موفقیت نسبی داشتند. این سناریو روزهای پایانی خود را می‌گذراند که با یک حادثه به ظاهر کوچک صفحه رویدادهای خاورمیانه عوض شد، ماجرایی که با خودسوزی یک جوان تونسی آغاز و به نهضتی عظیم ابتدا در این کشور و بعد در سایر کشورهای منطقه تبدیل شد؛ نهضتی که می‌رفت تا تومار رژیم‌های خودکامه و سرسپرده غرب را به یکباره در هم بپیچد.

مردم خشمگین تونس به خیابان‌ها ریختند تا اینکه با مقاومت مردم این کشور، زین‌العابدین بن علی دیکتاتور این کشور ساقط شد و انقلاب 14 ژانویه تونس کلید خورد. حالا نوبت مردم مصر بود که به تبعیت از مردم تونس علیه دیکتاتور خود قیام کنند. اولین جرقه انقلاب مصر در روز 15 ژانویه با تظاهرات مردم این کشور در مقابل سفارت تونس آغاز شد. هزاران نفر از مردم قاهره به منظور اعلام حمایت از انقلاب 14 ژانویه تونسی‌ها  در برابر سفارت این کشور در قاهره تجمع کردند. دو روز پس از این تجمع، یک جوان مصری با نام «عبده عبدالمنعم حماده جعفر خلیفه» در اعتراض به عدم توجه مسئولان به شکوائیه‌اش و به سبک جوان تونسی اقدام به خودسوزی کرد. این اقدام به همراه تجمع گسترده قبلی مردم در برابر سفارت تونس سبب شد تا در روز 25 ژانویه اولین فراخوان انجام تظاهرات توسط گروهی از جوانان انقلابی این کشور به نام "جنبش 6 آوریل" صادر شود.

از همانجا بود که اعتراضات جدی و جدی‌تر شد تا اینکه با اعلام کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت در روز 11 فوریه 2011 مصادف با 22 بهمن سال 89 سرانجام انقلاب مردم مصر نیز به پیروزی رسید.

و در همان روز یعنی 22 بهمن 89 در یمن نیز حوادث مشابهی در راه بود. «ائتلاف احزاب» متشکل از مخالفان دیکتاتور یمن اعلام موجودیت کرد و می رفت تا سومین دیکتاتور منطقه را زیر گام‌های بیداری اسلامی مردم منطقه له کند.

رژیم صهیونیستی ‌ متضرر اصلی خیزش منطقه

به اعتقاد اکثریت کارشناسان اولین متضرر خیزش منطقه، رژیم صهیونیستی بود چرا که با تحقق انقلاب مصر و ساقط شدن مبارک مهمترین هم‌پیمان استراتژیک این رژیم جعلی در منطقه از بین رفت و چنانچه این تحولات سیر طبیعی خود را طی می‌کرد جایی برای اسرائیل در منطقه نمی‌ماند و در سراشیبی سقوط قرار می‌گرفت.

از این رو سیاستمداران تل‌آویو با دستپاچگی از این رویدادها تمامی راه‌های ممکن برای عدم تحقق این امر را دنبال می‌کردند. از حمایت کامل مبارک گرفته تا نقاب دموکراتیک به چهره زدن و حمایت از خواسته‌های مردم مصر و در ادامه تأکید بر انتقال مهندسی قدرت در این کشور.

ناکامی غرب و اسرائیل در منحرف ساختن این خیزش عظیم اسلامی آنان را بر این داشت که با ایجاد محوری موازی، این خیزش را در نطفه خفه کنند و بر این اساس بایستی نقطه الهام‌بخش و نقطه امید تمامی مسلمانان و اسلامگرایان خاورمیانه یعنی ایران را بایستی هدف می‌گرفتند تا با ایجاد یک جریان معکوس به مقابله با این خیزش برآیند.

کلید آشوب 25 بهمن با سفر اردشیر امیرارجمند به تلاویو

حالا وقت آن رسیده بود که سران فتنه ادای دین کرده و پاسخ حمایت غرب از خود را می‌دادند. غرب برای شکست بیداری اسلامی به یک حرکت کاریکاتوری داشت تا ذهن جهانیان را منحرف سازد و حرکتی وارونه علیه این بیداری عظیم منطقه راه می‌انداخت.

 در این راستا به یکباره شاهد سفر اردشیر امیرارجمند حلقه واسط جریان فتنه‌ و اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی بودیم و با این سفر توطئه 25 بهمن شکل می‌گیرد و در همان سفر شعارها نیز تعیین می‌گردد.

موسوی و کروبی وارد میدان شده و درخواست مجوز برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس می‌دهند. طراحان این قضیه پی برده بودند که نظام اسلامی قطعاً به این افراد که عملاً در مقابل نظام ایستاده‌اند، مجوز نخواهد داد اما همین که بتوانند چند تصویر برای خوراک رسا‌نه‌ای غرب تهیه کنند، کفایت می‌کرد.

شعارهای 25 بهمن در صفحه اصلی سایت رادیو اسرائیل و وزارت خارجه این رژیم

با انتشار این درخواست تمامی ضد انقلاب از ربع پهلوی گرفته تا بهایی‌ها و سلطنت‌طلبان مأموریت یافتند با رسانه‌های امریکا، انگلیس و اسرائیل همصدا شوند تا برای تحقق این خواسته اسرائیل بتوانند نقشی هر چند کوچک ایفا کنند. برای کامل شدن پازل رسانه‌های فتنه تمام عیار وارد میدان شدند، سایت وزارت خارجه اسرائیل و سایت رادیو اسرائیل صفحه‌ای ویژه برای 25 بهمن اختصاص دادند و شعارهای طراحی شده در سیا برای این تجمع را در تارک خود قرار داد، امریکا نیز صفحه‌ای خاص این روز در توئیتر ایجاد کرد و در تمامی رسانه‌های غرب و فتنه مکان و زمان تجمع تبلیغ می‌شد. بی‌بی سی نیز مأموریت یافته بود برخلاف روزهای معمول از چند ساعت قبل‌تر به تحریک اغتشاشگران بپردازد. در این بین باید واسطه‌های این جریان در داخل نیز به کمک می‌آمدند. دو سایت حامی سران فتنه مأموریت می‌یابند که خبر دروغین اعطای مجوز به راهپیمایی را منتشر کنند و بی‌بی‌سی نیز این خبر را بزرگ کند؛ موضوعی که سریعاً توسط مسئولان تکذیب شد.

نقش پررنگ سفارت انگلیس در اغتشاشات 25 بهمن

یکی ار مولفه‌های اغتشاشات 25 بهمن نقش پررنگ اعضا و عوامل وابسته به سفارت انگلیس  همچون اغتشاشات سال88 در درگیریهای پراکنده 25بهمن بود. عوامل وابسته به لانه جاسوسی انگلیس با ماشینهای پلاک سیاسی اقدام به فیلم برداری و عکس برداری از درون ماشینها می نمودند. تردد مشکوک برخی عوامل این سفارتخانه در نقاط حادثه خیز ان روز تهران در ساعاتی قبل از شروع اغتشاشات از دلایل این امر است. لازم به ذکر است در آشوبهای خرداد 88 «رسام»وابسته مطبوعاتی سفارتخانه انگلیس در تهران پرده از دخالت این سفارتخانه در آن آشوب‌ها برداشته بود.

با بی تفاوتی مردم همه آرزوهای غرب بر باد رفت

بالاخره پس از ده روز فراخوان تمام «خدم و حشم» ضدانقلاب و غرب که همه امکانات خود را به میدان آورده بودند تا شاید بتوانند «کانون توجه جهانیان» را از شاخ آفریقا به ایران متوجه کنند، روز 25 بهمن فرا رسید اما با تمام تبلیغاتی که طی روزهای گذشته به صورت شبانه‌روزی و با هجمه وسیع خبری انجام دادند در روز موعود تنها توانستند جمعیت‌هایی چند ده نفره در برخی خیابان‌های مرکزی تهران جمع‌آوری کنند؛ در تهرانی که بالغ بر 10 میلیون نفر در آن سکنی دارند.

عدم تمایل مردم باعث شد تمام تیرهای این محور سه‌گانه اسرائیل، امریکا و جریان فتنه در غروب روز 25 بهمن به سوی خود آنان کمانه کرد و با بی‌رغبتی هواداران و حضور مردم در صحنه نقشه آنان باطل شد . فضاحت این قضیه به گونه‌ای بود که شبکه بی‌بی‌سی نیز (که با توهم اینکه روزی خوش در انتظار آنهاست) چند ساعت زودتر برنامه‌های خود را آغاز کرده بود، اعتراف کرد که اعتراض‌ها در تهران محدود بوده است. شبکه‌هایی همانند سی‌ان‌ان، الجزیره و غیره نیز که برنامه وی‍ژه‌ای برای عصر 25 بهمن تدارک دیده بودند، پس از اینکه مشاهده کردند جریان فتنه رمقی برای عرض اندام ندارد، مجبور شدند فضا را به سمت برنامه‌های عادی خود تغییر بدهند.

اتفاقات روز 25 بهمن از جنس فتنه 88 نیست

هرچند از آغاز فتنه‌ای که به بهانه تقلب در انتخابات آغاز شد، افراد بصیر جامعه و رسانه‌های ارزشی از آن وقایع تعبیر به فتنه کردند و در رأس همه اینها رهبر فرزانه انقلاب از حوادث پیچیده پس از انتخابات به عنوان «فتنه عمیق» یاد کردند اما هنوز برخی خواص و گروه‌هایی از مردم بودند که به خاطر غبارآلودی فضای فتنه اعتقاد داشتند این حوادث نتیجه اعتراض حامیان موسوی به نتایج انتخابات و در اثر فضای هیجانی پس از انتخابات است. حال با اتفاقات روز 25 بهمن که حاصل طراحی پیچیده موساد و بازی سران فتنه در پازل دوگانه امریکایی- اسرائیلی بود، برای این افراد محرز شد که «اتفاقات روز 25 بهمن از جنس فتنه 88 نیست.»

هرچند در اغتشاشات سال 88 نیز شاهد حمایت غرب با محوریت امریکا و اسرائیل از جریان فتنه سبز بودیم اما سرچشمه این حوادث از 22 خرداد آغاز شد؛ اما سرچشمه رویدادهای 25 بهمن نه تنها منشأ داخلی نداشت بلکه «مستقیماً از موساد و سیا» خط می‌گرفت.

چند روز پس از غائله اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی 25 بهمن، گزارش هیئت ویژه رسیدگی به این غائله که توسط کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس تهیه شده بود در صحن علنی مجلس قرائت شد. این گزارش باعث شد 230 نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با مسببان اصلی این قضیه شوند.

این بیانیه و البته مطالبات آحاد جامعه باعث شد رئیس دستگاه قضایی، دستور حصر خانگی موسوی و کروبی را صادر کند تا بیش از این برای خود و کشور هزینه نسازند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931125000013#sthash.aQwpfJnj.dpuf

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.