مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور گفت: در نامه‌ای که درباره فعالیت‌های موسسات قرآنی کشور به فراکسیون قرآن و عترت مجلس داشتیم از اعضا و نمایندگان این فراکسیون خواستیم که فضای حاکم بر فعالیت‌های قرآنی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

انتقاد«کوششی» از عملکرد فراکسیون قرآن و عترت مجلس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان این‌که «در ماه‌های اخیر دونامه به مجلس شورای اسلامی با محوریت موضوعات قرآنی کشور فرستاده‌ایم» اظهار کرد: یکی از این نامه‌ها تقدیر و تشکر از نمایندگان و خطاب به آقای لاریجانی به دلیل معافیت مالیاتی مراکز فرهنگی، مذهبی و قرآنی بود. نامه بعدی ما نیز به اعضا و نمایندگان فراکسیون قرآن و عترت مجلس بود که صحبت ما با آن‌ها به دو بخش تقسیم می‌شد؛ بخش اول در مورد عملکرد فراکسیون قرآن و عترت در بحث قانونگذاری در مجلس و در راستای خدمات دهی به مجموعه‌هایی بود که مربوط به این حوزه‌هاست. این‌که این فراکسیون در مجلس چه کارهایی انجام داده و اگر انجام داده چرا ما چیزی نمی‌بینیم و آیا واقعا کار انجام می‌دهند و یا این فراکسیون فقط یک اسم است در مجلس.

وی معتقد است: فراکسیون قرآن و عترت بیشترین عضو و حجم را در مجلس دارد علت آن هم این است که هرکسی که نام قرآن را بشنود به آن نه نمی‌گوید. یک فرمی هم که شده پر می‌کند. ولی واقعا هیات رئیسه این فراکسیون چه کاری انجام داده است؟ آیا هیات رئیسه این فراکسیون به فضای قرآنی حاکم بر کشور واقف است؟ و آیا اطلاعات مربوط به حوزه قرآن و عترت را دارند؟ اگر دارند برای رفع نقص چه کاری انجام داده‌اند و اگر اطلاعاتی ندارند دلیل آن چیست؟

وی یادآور شد: بخش بعدی نامه‌ای که به مجلس ارسال کردیم در مورد این بود که این‌ها نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیستند که در نطق‌ها از این و آن سخن بگویند. بلکه این‌ نمایندگان ناظر بر دستگاه‌های اجرایی هستند و نمایندگان مردم‌اند و مردم بر کار و عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند.

مدیر اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور افزود: اگر بناست نظارتی صورت بگیرد این نظارت توسط مردم انجام می‌شود، ما هم به عنوان جماعتی از مردم و یک شبکه مردمی که در حوزه قرآن و عترت فعال هستیم این وظیفه را داریم که خواسته خود را از آن‌ها مطالبه کنیم و برای این‌که مطالبات را بیان کنیم تقاضا کردیم که با اعضای فراکسیون یک جلسه‌ای داشته باشیم و در آن جلسه فضای حاکم بر فعالیت‌های قرآنی کشور را در بخش مردمی تبیین کنیم و توانمندی‌هایی که در این بخش وجود دارد را نیز بیان کنیم. این تنها تقاضای ما بود.

وی در پایان گفت: وقتی این مطلب را بیان کردیم چند تا از روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان استقبال کردند و قرار شد که ما یک جلسه‌ای را با رئیس فراکسیون داشته باشیم ولی من این را نپذیرفتم و گفتم اگر قرار است جلسه‌ای صورت بگیرد باید با حضور اعضای فراکسیون باشد و یا حداقل ترکیب هیات رئیسه در آن جلسه حضور داشته باشند ولی به این درخواست ما جواب داده نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.