قدس آنلاین– ایلام – وحید صدر: معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، نقطه به نقطه ایلام دژ محکمی در برابر نفوذ دشمنان ایجاد کرده بود.

نقطه به نقطه ایلام در جنگ تحمیلی دژ محکمی در برابر دشمنان بود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار نعمان غلامی در مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر5 در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) محله صفاری شهر ایلام با بیان اینکه مردم استان ایلام در قالب عشایر و با محوریت روحانیت خصوصاً آیت اله حیدری ایلامی در برابر دشمنان محور مقامت و ایستادگی بودند، اظهار داشت: امروز اگر ایلام به عنوان نماد مقاومت، بصیرت و شجاعت در کشور شناخته می شود، مدیون آیت الله حیدری ایلامی و روحانیت مبارزی است که در کنار ایشان قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه تعالیم وحدت بخش و متعالی دین مبین اسلام و ولایتمداری مردم سرزمین ایران اسلامی رمز پیروزی ملت در برابر همه تهدیدها و تحریم هاست، افزود: شهدای محله صفاری در حوادث بسیار پیچیده و حساس سیاسی در استان ایلام نقش مهمی داشته بویژه آیت الله حیدری ایلامی که با ساماندهی نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس به عنوان یک فرمانده، جوانان را در کنار هم قرار داد تا از وطن اسلامی دفاع کنند.

معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین کشور نقش شهدا در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: امروز ایران اسلامی، کانون امنیت و آرامش در منطقه است و  نه تنها هر مسلمانی، آروز می کند در ایران اسلامی زندگی کند بلکه هر انسان آزاده ای دوست دارد در ایران باشد که این همه به برکت فداکاری و رشادت های فرزندان ملت و خون شهداست.

سردار نعمان غلامی به دلسوزی مقام معظم رهبری برای آحاد مردم مسلمان جهان و آحاد بشریت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: نظام ولایی در ایران اسلامی منطبق بر فطرت بشریت است و اهداف متعالی قرآن کریم و اسلام ناب محمدی(ص) را دنبال می کند و هدف آن رساندن جامعه بشری به اهداف متعالی است.

وی رمز موفقیت ایران اسلامی در برابر همه تهدیدها و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان و نظام سلطه و تهاجمات فرهنگی و اقتصادی دشمنان را تعالیم تعالی بخش اسلامی و تجلی توانمندی های داخلی جوانان بر اساس آموزه های اسلامی عنوان و تصریح کرد: آنچه که امروز ما باید با تاسی از شهدا ادامه دهیم این است که راه انقلاب اسلامی و ولایت را ادامه داده و در مسیر شهدا حرکت کنیم و این امر هدف برگزاری یادواره شهداست.

معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین کشور نقش آیت اله حیدری در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ جنگ در منطقه را مهم دانست و افزود: عملکرد آیت الله حیدری در بخش نظامی در دوران دفاع مقدس یکی از قله های رفیع تاریخ جنگ در کشور بوده است و وی نماد روحانیت انقلابی پیش رو در دفاع مقدس است.

سردار نعمان غلامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جزء جزء سرزمین ایلام با مردمش در قالب ساختار عشایری، یک دژ محکم را در برابر نفوذ دشمنان ایجاد کرده بودند و آیت الله حیدری ایلامی در دوران دفاع مقدس محور این مقاومت و ایستادگی بود، خاطرنشان ساخت: آیت الله حیدری ایلامی در 4 روز قبل از آغاز رسمی جنگ به حضرت امام(ره) نامه نوشتند و ایشان در پیش بینی جنگ، در سازماندهی مردم و اتصال مردم با مرجعیت و روحانیت نقش مهمی داشته و لباس رزم بر تن کرده و به صحنه آمده و مدیریت و فرماندهی مردم و عشایر غیور ایلامی را بر عهده گرفت.

وی آیت الله حیدری ایلامی را محور برنامه ریزی، فرماندهی و سازماندهی نیروهای مردمی در استان دانست و اظهارداشت: ایشان تا زمانی که سپاه و بسیج و نیروهای مردمی تشکیل شد نقش فرماندهی این گروه ها را ایفا کرد و همین امر زمینه ساز موفقیت های بعدی در دوران دفاع مقدس گردید.

معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس سختی ها را تحمل کردند، گفت: مردم استان ایلام امروز نیز برای انقلاب اسلامی و ادامه دادن راه شهدا این مشکلات را تحمل می کنند و ما چون این مردم را داریم با تحریم ها و تهدیدها، از میدان بیرون نمی رویم.

 گفتنی است مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر5 در تکیه ابوالفضل شهر ایلام با حضور سردار نعمان غلامی از سرداران و یادگاران دوران دفاع مقدس و معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار گردید و در این مراسم از خانواده های شهدای محله صفاری و تکیه ابوالفضل(ع) با حضور مسئولان فرهنگی و  اجرایی استان و سردار غلامی تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.