آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

مذاکرات هسته‌ای آبرومند پیش رفته است/معضل یارانه‌ها حل شود

به گزارش(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهور ضمن تمجید از عملکرد دولت گفت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزود: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.

وی با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید. لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی در قم برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کرد: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.

وی با ابلاغ سلام به رئیس‌جمهور، از استان قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های کشوری دارد و دولت تلاش می‌کند، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی قم را به استان‌های همجوار تسهیل کند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی، راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان ظرف سه سال آینده اشاره کرد.

نهاوندیان با تشریح برنامه‌های دولت در ایجاد رونق اقتصادی و طرح نظام سلامت، گفت: توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و زیست‌محیطی، نظیر تأمین آب مورد نیاز همه استان‌ها از وظایف حاکمیتی است که دولت به دنبال اجرای آنهاست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری در قم، انجام فعالیت‌های فرهنگی و فکری را در شناسایی تفکر سلفی و تکفیری، نیاز امروز جامعه بشری دانست و از عملکرد حوزه علمیه قم در این زمینه تجلیل کرد.

نهاوندیان همچنین با اشاره به تأکید دولت بر رعایت نظر مراجع و حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها، آمادگی دولت برای شنیدن نظر روحانیت و حوزه‌های علمیه و مراجع در همه زمینه‌ها را اعلام کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمراه جامعه IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    کاش میگفتی معضل فساد معضل رشوه معضل اختلاس معضل ویژه خواری معضل رانت اقتصادی معضل .......... حل شود