مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: پس از توافق ژنو و در چارچوب اقدام مشترک، تاکنون یک قرارداد جدید و دو تمدید قرارداد با شرکت بوئینگ به امضا رسانده ایم.

پس از توافق ژنو سه قرارداد با بوئینگ به امضا رسید

به گزارش قدس آنلاین فرهاد پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این قراردادها تا پایان ژوئن 2015 (اواسط تیرماه 94) اعتبار دارند و ایران ایر با استفاده از این فرصت تاکنون 7 دستگاه موتور هواپیماهای خود را پس از تعمیر دریافت کرده، ضمن آنکه تعدادی از موتورهای هواپیما نیز اکنون در یکی از کشورهای خارجی توسط شرکت بوئینگ در حال تعمیر است.

وی با بیان آنکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره دنبال استفاده از فرصت بوده تا برخی از نیازهای تعمیراتی خود را انجام دهد، گفت: علاوه بر تعمیرات موتور هواپیما، از زمان اجرایی شدن توافقنامه ژنو، تعدادی ارابه فرود هواپیماهای جدید نیز با دریافت قطعات مورد نیاز تعمیر شده، هرچند که اکنون ارابه فرود برخی از هواپیماهای قدیمی در داخل کشور توسط متخصصان ایران ایر تعمیر می شود.

به گفته مدیرعامل هما، علاوه بر موارد یادشده شرکت هواپیماسازی بوئینگ با مجوز خزانه داری امریکا تعدادی نقشه پروازی را که ایران ایر قبلا از منابع دیگری تهیه می کرد را به این شرکت تحویل داده است.

پرورش تصریح کرد: در حالی که شرکت های سازنده هواپیما و قطعات خارج از چارچوب توافق ژنو مایل با همکاری بیشتر با هما نیستند اما ما معتقدیم حتی اگر قراردادی هم بین ما وجود نداشته باشد، بوئینگ و ایرباس به علت رعایت برخی مسایل ایمنی پروازها باید به تعهدات خود در قبال شرکت هایی هوایی اقدام کنند.

وی افزود: عدم تحویل قطعه و سوخت به هواپیماهای ایرانی در برخی از فرودگاه های جهان خلاف مقررات بین المللی است زیرا همه پروازها باید به نکات ایمنی خود دقت کنند، همچنان که تمام کشورهای جهان متعهد هستند به این مساله توجه جدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با این حال علیرغم وجود مشکلات در این زمینه، شرکت های هوایی راهکارهای مناسبی را برای تامین نیازهای خود دارند، هرچند که مقداری از هزینه های آنها افزایش می یابد.

پرورش در پایان تاکید کرد: علیرغم ایجاد انواع مشکلات و محدودیت ها، پروازهای ایران ایر و دیگر شرکت های هوایی هنوز به مقاصد داخلی و بین المللی قطع نشده و این نشان می دهد که تحریم های ناعادلانه غربی ها بر عملکرد ما بی تاثیر بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.