دادستان کل کشور گفت: تشکیل جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر جزو جلساتی است که باید از سوی دولت در اولویت قرار گیرد

تشکیل جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در اولویت دولت قرار گیرد
به گزارش (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به ممنوع‌التصویر شدن رئیس دولت اصلاحات، فضاهای مجازی اعلام کرده‌اند که ما رسانه این فرد هستیم، آیا در این رابطه نظری دارید؟ گفت: سخنگوی قوه قضائیه موضع دستگاه قضایی را در رابطه با این موضوع اعلام کرده است. توضیحی که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در رابطه با این موضوع ارائه کردند، جای هیچ سوالی را باقی نمی‌گذارد.

وی در رابطه با تشکیل جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور، گفت: قانون‌گذار می‌گوید رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور است و رئیس جمهور زمانی که جلسه را تشکیل می‌دهد مسئولین مربوطه جمع می‌شوند و با مدیریت ایشان همه وزارتخانه‌های مربوط برای پییگری به خط می‌شوند. مواد مخدر یکی از موضوعات مهم کشور است. همچنین مواد مخدر دارای چند ضلع است و باید همه در رابطه با این موضوع با یکدیگر همکاری کنند، رئیس جمهور در رأس این ستاد هستند.

رئیسی ادامه داد: تشکیل ستاد مواد مخدر از جلساتی است که باید در دولت در اولویت‌ها قرار گیرد، البته باید گفت که کارنامه قوه قضائیه در مبارزه با مواد مخدر بسیار خوب است و نشان‌دهنده عزم جدی قوه قضائیه است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: تشکیل اردوگاه‌های بازپروری نیز بسیار بااهمیت است که باید در بخش‌های مختلف تأسیس شود و جزو مسائلی است که باید مطرح شود.

رئیسی درباره ورود پول کثیف حاصل از قاچاق مواد مخدر به کشور که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: آنچه مسلم است این است که پول‌های ناپاک با ساک و چمدان جابجا نمی‌شود و تلاش قاچاقچیان این است که این پول‌ها را در گردش‌های مالی بیاورند.

وی ادامه داد: ما در یکی از شهرها 120 حساب را شناسایی کردیم و وقتی که آنها را مسدود کردیم تا امروز هیچ کس به دنبال دلیل مسدود شدن این حساب‌ها نیامده و این بدین معنی است که کار درستی صورت گرفته و حساب‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر بوده است. البته اگر نظام بانکی با گردش مالی غیرقابل قبولی مواجه شد باید آن را پیگیری کند. باید فضا در نظام بانکی کشور برای گردش مالی مربوط به مواد مخدر ناامن شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا پرونده‌ای درباره ورود پول‌های کثیف و قاچاق در انتخابات در قوه قضائیه تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: این صحبت‌های آقای رحمانی فضلی است و من نمی‌دانم.

وی اظهار کرد: هیچ کس تردید ندارد که جمهوری اسلامی ایران برخورد جانانه‌ای در ارتباط با مواد مخدر انجام داده است و برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اغماضی صورت نگرفته است و ما برای مبارزه با قاچاقچیان منتظر تقدیر و تشکر سازمان ملل نخواهیم شد. حال این سوال مطرح می‌شود آیا کشوری که مواد مخدر در آن تولید می‌شود علیه حقوق بشر کار می‌کند یا کشوری که با تمام توان علیه آن مبارزه می‌کند؟

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این 35 سال جلوی این پدیده را گرفته اما باید این را گفت که اراده نظام سلطه برای گسترش ناهنجاری‌های فساد در جامعه بشری بسیار زیاد است و این یک حقیقت است که سلطه‌اش بر اساس گسترش فساد است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.