نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اظهارنظر برخی مقامات دولتی مبنی بر بروز تخلفات و فسادهای مختلف مالی گفت: مسئولان دولتی درباره ادعاهای اخیر خود مدارک لازم را به دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند.

دولت مدارک فسادهای ادعایی را به قوه قضائیه ارائه دهد/ مردم نگرانند این ادعاها برای پوشاندن نقاط ضعف دولت باشد
نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اعلام برخی از موارد ادعایی فساد از سوی مسئولان دولتی گفت: چیزی که مسلم بوده این است که اقتدار یک دولت و پذیرش آن از سوی ملت با عملکرد صادقانه این مجموعه تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه دولت‌ها بخواهند برای اثبات خود در مقام تخریب دیگران برآیند شاید در چند ماه ابتدایی این دولت‌ها این کار غلط، جواب دهد اما نکته این است که پس از یک سال و نیم از عمر یک دولت انجام چنین کاری از اعتبار دولت می‌‌کاهد.

پژمان‌فر ادامه داد: اگر دولت در مقام خدمت به مردم باشد تلاش نمی‌کند در یک فضای سیاسی غباری را ایجاد کند که نقاط ضعف خود را پوشش دهد.

نماینده مردم مشهد با اشاره به اعلام برخی موارد ادعایی فساد از سوی مقامات دولتی اظهار داشت: امروز این حرف‌هایی که از سوی مسئولان دولتی مطرح می‌شود این نگرانی مردم را تأیید می‌کند که دولت به دلیل عدم موفقیت خود در مسائل مختلف فرافکنی کرده و چنین مسائلی را مطرح می‌کند که مردم متوجه بروز ضعف‌ها نشوند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید تلاش کند که خود حاشیه‌ساز نشود اظهار داشت: حتی ما انتظار داریم که اگر کسی به دولت نقدی را می‌کند دولت برای اثبات حقانیت خود و توانمندی‌اش در عمل پاسخ منتقدان را بدهد.

پژمان‌فر ادامه داد‌: هم‌اکنون دولت به دلیل آنکه مسئولان آن به مسائل و کارهای جاری خود نمی‌پردازند و تلاش آنها پوشاندن ضعف‌ها به وسیله حاشیه‌سازی است در حال تخریب شدن است.

نماینده مردم مشهد پیامد دیگر چنین اظهارنظرهایی را در جامعه یادآور شد و افزود: پیامد دیگر چنین اظهاراتی این است که مردم احساس می‌کنند دولت می‌خواهد از قانون عبور کند؛ به هر حال از هیچ تخلفی نباید گذشت اما مرجع اعلام تخلفات هر دستگاهی نیست و سیستم قضایی مسئول اعلام و رسیدگی به تخلفات است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته مجموعه‌هایی بودند که متهم به فساد شدند ولی پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که فسادی در کار نبوده و بیان مسائل بدون سند و مدرک و بررسی لازم خلاف جوانمردی، مروت و قانون است.

پژمان‌فر ادامه داد: این ناجوانمردانه است که ما بیاییم و یک ادعا را علیه فردی مطرح کنیم و سپس از موضع خود عدول کرده و بگوییم که مسئله‌‌ای نبوده است.

نماینده مردم مشهد با تأکید بر اینکه دولت نباید از قانون عدول کند، تأکید کرد: مسئولان دولتی درباره ادعاهای اخیر خود مدارک لازم را به دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند و طبیعتا اگر مشخص شود که فسادی رخ داده همه باید از قانون تبعیت کنند.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه این حرف‌ها نشان می‌دهد که برخی قصد بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را دارند.

پژمان‌فر در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دوگانه برخی چهره‌های مدعی مبارزه با فساد گفت: تعجب من از این است که چرا برخی از این آقایان که دائما نسبت به موضوع بی‌عدالتی در جامعه اظهارنظر می‌کنند درباره پرونده «م.ه» که بروز فساد در آن بر اساس شواهد و قرائن مطرح است سکوت اختیار کردند.

نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: در مجموع من نسبت به عدالتخواهی این افراد و تلاش آنها برای مبارزه با فساد مشکوک بوده و احساس می‌کنم این رفتارها با اغراض سیاسی صورت می‌گیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.