هنوز با بانک مرکزی بر روی مبلغ و سقف خاصی توافق نکرده‌ایم اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی هنوز هم همان 80 میلیون تومان است. ‌

مسکن اجتماعی برای دهک 1و2، مسکن حمایتی برای دهک3 و4
 

معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به برنامه‌های مسکنی وزارت راه وشهرسازی گفت: مسکن اجتماعی جزء برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است و اجرای مسکن اجتماعی را برای دهک‌های ۱ و ۲ و مسکن حمایتی را برای دهک‌های ۳ و ۴ در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد مظاهریان درباره آخرین جزییات طرح مسکن اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: ‌ آخرین اقدامی که در رابطه با مسکن اجتماعی انجام شد، کار مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و در حال حاضر برنامه اصلی شورای عالی رفاه مسکن اجتماعی است. توافق کلی انجام شده و منتظر تایید نهایی ریاست جمهوری برای اعلام جزییات طرح هستیم.

وی در رابطه با سیاست‌های وزارت راه درباره ارائه تسهیلات خرید مسکن گفت: ‌اعتقاد وزارت راه و شهرسازی این است که وام خرید مسکن متناسب با افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر رشد نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ‌ بین تسهیلات خرید مسکن و قیمت مسکن فاصله زیادی ایجاد شده و هدف گذاری وزارت راه و شهرسازی این است، وام باید بتواند ۵۰ درصد خرید یک خانه متوسط را تامین کند.

معاون امور مسکن و ساختمان افزود: ‌در حال مذاکره با بانک مرکزی برای تعیین مدل‌های افزایش میزان وام خرید مسکن هستیم. واقعیت این است که عدم تناسب بین قیمت مسکن و میزان وام‌های مسکن نگرانی‌هایی را برای خانه شدن قشر متوسط جامعه ایجاد کرده است.

مظاهریان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا سقف ۸۰ میلیون تومان برای وام خرید مسکن از سوی بانک مرکزی لغو شده است، ‌ گفت: ‌ هنوز با بانک مرکزی بر روی مبلغ و سقف خاصی توافق نکرده‌ایم اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی هنوز هم‌‌ همان ۸۰ میلیون تومان است. ‌

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.