قد‌س انلاین- تبریز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ششم تا 11 اسفند در تبریز برگزار می‌شود.

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، در این نشست اظهار کرد: روند آغاز مسابقات از روز پنجم اسفند با پذیرش متسابقین و اسکان آنان آغاز و ساعت 9 صبح ششم اسفند، مراسم افتتاحیه در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 470 نفر در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد، ادامه داد: 220 نفر از این تعداد را خواهران و 250 نفر را برادران تشکیل می‌دهند که 25 داور برادر و 20 داور خواهر در حین برگزاری مسابقات حضور خواهند داشت.

وی برگزاری همایش «علامه طباطبایی و قرآن» و «شهریار و قرآن» ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات دانست و گفت: همایش «علامه طباطبایی و قرآن» به همت کمیته دانشگاهی مسابقات متشکل از دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود، همچنین همایش «شهریار و قرآن» نیز توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از تهیه و تدوین نشریه «شمس‌الوحی» با الهام ازکتاب «شمس‌الوحی تبریزی» تألیف آیت‌الله جوادی آملی، توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه خبر داد افزود: این مسابقات به‌مثابه جذب توریسم معنوی از 31 استان کشور است که تلاش می‌شود با تهیه اخبار مسابقات، گزارشات و مستندات این دوره از مسابقات در قالب این نشریه و اهدای آن به متسابقان و مدعوین، گامی درجهت آشنایی هرچه بیشتر آنان با اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان آذربایجان شرقی و جاذبه‌های معنوی استان است.

وی با بیان اینکه 40 هزار کارت دعوت برای مدعوین، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، نظامیان ، خانواده‌ها و سایر اقشار چاپ شده، خاطرنشان کرد: برای دخالت دادن هرچه‌بیشتر خانواده‌ها در این رویداد مهم قرآنی، هر روز سوالاتی درقالب مسابقه به درب منازل ارسال می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند با حضور در محل برگزاری مسابقات، جواب سؤالات را در همان روز و ساعت مشخص شده به ستاد اجرایی تحویل داده و در قرعه‌کشی آن روز شرکت کنند که در هر سانس به پنج نفر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

دبیر ستاد عالی سی‌وهفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم از پخش مسابقات قرآن توسط شبکه‌های قرآن، العالم، کوثر، شما و سهند و پوشش خبری مسابقات با حضور ۱۵۰ خبرنگار و عکاس خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار این مسابقات به شکل زنده از اینترنت پخش می‌شود و نغمه‌های قرآنی متسابقین آرشیو شده در اختیار دوستداران قرآن قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی برگزاری نمایشگاه قرآنی در حاشیه مسابقات را اقدامی برای فراهم کردن زمینه درراستای بروز و ظهور عملکرد مؤسسات قرآنی دانست و محل اسکان برادران را هتل گسترش و محل اسکان خواهران را هتل تبریز عنوان کرد.

وی از برگزاری 120 محفل قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری این محافل از 12 بهمن ماه آغاز شده است و مقرر شده است تا زمان برگزاری مسابقات 200 محفل قرآنی در استان برگزار شود.

وی  افزود: در حال حاضر تبریز میزبان  «احمد شحات احمد سید» قاری مصری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم و حضور در کرسی های تلاوت قرانی  است در شهرستانهای تبریز، سهند، مرند، شبستر، عجب شیر، بناب، مراغه و آذرشهر حضور خواهد یافت.

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.