قدس آنلاین – ایلام، فرماندار شهرستان چرداول گفت: 350 هکتار به اراضی آبی بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول اضافه شد.

350 هکتار به اراضی آبی هلیلان اضافه شد

پرویز کولانی با بیان اینکه این میزان از اراضی دیم بخش هلیلان به بهره برداری از ایستگاه پمپاژ میدر هلیلان به اراضی آبی تبدیل می شوند، اظهارداشت: این طرح در قالب اجرای شبکه آبیاری دهستان زردلان از توابع بخش هلیلان اجرا می شود و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ، 350 هکتار از اراضی کشاورزی بخش هلیلان زیر پوشش شبکه آبیاری قرار می گیرد، افزود: دهستان زردلان جزو مناطق مستعد کشاورزی و کوهستانی استان ایلام است که احیای کشاورزی در این منطقه باعث شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی این منطقه می شود.

فرماندار شهرستان چرداول با اشاره به هزینه 60 میلیارد ريالی برای اجرای ایستگاه پمپاژ آب میدر هلیلان خاطرنشان ساخت: علاوه بر این پروژه برق رسانی به این منطقه نیز با 82 کیلومتر طول و اعتبار 40 میلیارد ریالی در حال اجراست.

گفتنی است شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در مسیر راه بین المللی کرمانشاه- ایلام – کربلا قرار دارد و یکی از مناطق در حال توسعه استان است که می تواند با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به قطب صنعتی و اقتصادی استان ایلام تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.