وزیر کشور گفت: اولویت دولت یازدهم تعاملات و بهره مندی از ظرفیت کشورهای همجوار است که واگذاری و تفویض اختیارات لازم می تواند امکان تسهیل در برنامه ها را میسر سازد.

رحمانی فضلی: اولویت دولت یازدهم بهره مندی از ظرفیت های همسایگان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز -دوشنبه- در اختتامیه همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای با تاکید بر نقش استانداران و سفرا افزود: با پیگیری موضوعات مطرح شده و با تحقق عملی و موفق برنامه ها گامی مؤثر برای کمک به تولید و توسعه اقتصادی در کشور برداشته شود.

وی گفت: اجرای عملی برنامه ها مستلزم بهره مندی و بکارگیری از همه ظرفیت های موجود در مناطق است.

وزیر کشور به پیگیری مسایل و برنامه های توسعه ای، به صورت مجزا در دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: تداوم برگزاری اینگونه جلسات منطقه ای با کشورهای همجوار و سفرا از سوی استانداران و در قالب روش های مختلف برای تحقق و اجرای عملی موضوعات مهم است.

رحمانی فضلی تسهیل شرایط در حوزه تجارت، سرمایه گذاری و انجام تعاملات برای نظم و انسجام بخشی در ارایه به دولت را ضروری و مهم برشمرد و گفت: استانداران می بایست با انجام هدفمندی مشخص و شاخص گذاری های لازم در قالب همکاری با دستگاه های مختلف، توقعات و خواسته های استان را تا پایان سال برای ارزیابی موضوعات برای سال 94 به وزارت کشور ارائه و ارسال کنند .

وزیر کشور نگاه دولت تدبیر امید را در روابط خارجی نگاه توسعه ای دانست.

وی در ادامه یادآور شد: موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک منظومه واحد می توانند با بکارگیری و بهره مندی از ابزارهای امنیتی و سیاسی در جهت ایجاد و برقراری امنیت پایدار در کشور نقش آفرین و تأثیرگذار باشند.

وزیر کشور به تأثیرگذاری افراد برای اجرای عملی برنامه ها اشاره کرد و گفت: نتایج عملکردی استان ها ناشی از میزان تلاش و انگیزه مسوولان استان برای انجام رقابتی مثبت و پیش برنده است.

وی اظهارامیدواری کرد که برگزاری این همایش بتواند موجب پیوند تمدن ها در میان جوامع اسلامی وابزاری برای تسهیل در تقویت روابط دوجانبه بین استان ها و کشورهای هم مرز برای انجام ارزیابی های مؤٍثر درموضوعات و اهداف مشترک باشد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.