عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سوءمدیریت‌ها خساراتی بیش از تحریم‌های خارجی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و اگر تورم به زیر ۱۶ درصد رسیده چگونه است که ما شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان و سایر مواد غذایی در کشور هستیم.

سوءمدیریت‌ها خسارتی بیش از تحریم‌های خارجی را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند/ اگر اراده کنیم قطعا می‌توانیم بر تحریم‌ها فائق آییم

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در مورد کاهش تورم طی یک سال و نیم گذشته از 40 درصد به زیر 16 درصد و رشد اقتصادی 12 درصدی در این مدت گفت: آقای رئیس‌جمهور از یک سو موضوع رشد اقتصادی و کاهش تورم را با آمارهای اعلامی مطرح می‌کند و از سوی دیگر عنوان می‌کند که ما باید با کشورهای جهان ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور عنوان می‌کند که ارتباط با سایر کشورها برای ما لازم و ضروری است و شاید در لفافه پذیرش توافق با 1+5 را مطرح می‌کرد که ما ناچاریم توافق را بپذیریم و با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: خودتحریمی‌ها و سوءمدیریت‌ها بعضا خسارتی بیش از تحریم‌های خارجی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و ما شاهد هستیم که سوء مدیریت‌ها هزینه‌های بیشتری را به اقتصاد کشور نسبت به تحریم‌های خارجی وارد می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر ما اراده کنیم قطعا می‌توانیم بر تحریم‌ها فائق آمده و آنها را بی‌اثر کنیم همچنان که ما با دست خالی 8 سال در دوران جنگ تحمیلی در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کردیم.

وی افزود: رئیس‌جمهور در حالی حرف از کاهش تورم 40 درصد به زیر ۱۶ درصد به میان می‌آورد که طی یکی دو ماه گذشته ما شاهد افزایش قیمت مواد غذایی از جمله افزایش 30 درصدی قیمت نان و همچنین سایر مواد غذایی بوده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: از آنجایی که قاطبه مردم زیر خط فقر هستند تنها آنچه‌ای را که بر سر سفره دارند می‌بینند و تورم را در این حوزه لمس می‌کنند چرا که این افراد قدرت خریدی برای کالاهای دیگر ندارند که در آن تورم و یا عدم وجود تورم در مورد این کالاها بخواهد برای آنها تاثیری داشته باشد و پذیرش اینکه تورم بیش از 24 درصد کاهش پیدا کرده برای مردم غیرقابل ممکن است.

موسوی در پایان گفت: در مورد صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر رشد 12 درصدی اقتصاد در عرصه اقتصادی باید گفت که چه تحولی در این عرصه ایجاد شده که در مورد اقتصاد کشور 12 درصد رشد داشته و چرا ما آثار و نتایج آن را حس نمی‌کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 313 IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    همينجور ميگن ديگه گلم.كي به كيه.فله اي يم ميگن.كيه بره دنبالش ثابت كنه؟قضييه ملانصرالدينه و تعيين وسط كره زمين.كيه بره متركنه.و ماهمچنان شاهد هستیم که سوء مدیریت‌ها هزینه‌های بیشتری را به اقتصاد کشور نسبت به تحریم‌های خارجی وارد می‌کند.اللهم عجل لوليك الفرج.آمين يارب العالمين