امام جمعه مشهد گفت: کسانی که در تاسیس و احداث زائرسراهای ارزان قیمت دخیل هستند همواره از ثواب مسافران ساکن در آنها نفع می‌برند که این خود به نوعی صدقه جاریه است.

عملیات اجرایی نخستین زائرسرای ارزان قیمت در مشهد آغاز شد

آیت ا... سید احمد علم‌الهدی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسرای ارزان قیمت استان چهارمحال و بختیاری در شهر مشهد افزود: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای در خصوص احداث زائرسراهای ارزان قیمت در شهر مشهد داشتند که متأسفانه در سنوات گذشته این اتفاق در این شهر نیفتاد.

وی اظهار داشت: در این دوره، مدیریت شهری مشهد با اعطای زمین و پروانه رایگان نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر داشته که ما از این روحیه شهردار مشهد کمال تشکر را داریم.

امام جمعه مشهد در ادامه بیان داشت: نخستین استانی که اقدام به احداث زائرسرای ارزان قیمت کرده، استان چهارمحال و بختیاری بوده است؛ ضمن اینکه به دست آوردن مدال ارزشمند خادمی حضرت رضا(ع) نصیب افراد دخیل در این امر خواهد شد.

شهردار مشهد نیزگفت: اکنون 32 پروژه استانی و ملی را در شهر مشهد در دستور کار داریم که شهرداری مشهد در آن حضور ویژه دارد.

 سید صولت مرتضوی با بیان اینکه پروانه احداث و زمین به صورت رایگان اعطا می‌شود، افزود: هزینه احداث زائرسراهای ارزان قیمت تنها با کمک‌های مردمی و خیرین انجام می‌شود و هیچ‌گونه ردیف بودجه دولتی شامل آن نمی‌شود.

وی افزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور بستر سازی مناسب برای زائران کم‌درآمد که توان اجاره محل سکونت در مشهد ندارند، بنیاد زائر امام رضا(ع) را در خراسان رضوی زیر نظر امام جمعه مشهد، راه‌اندازی کردیم تا بر این خواسته جامه عمل بپوشانیم و خدمتی به ملت شریف ایران کرده باشیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه 25 استان تشریفات قانونی اولیه دریافت زمین، پروانه و تشکیل بنیاد زائر در استانهای مربوطه انجام داده‌اند، ادامه داد :امروز شاهد نخستین عملیات اجرایی احداث زائرسرای ارزان‌قیمت بودیم و تا پایان اسفندماه احداث چند پروژه دیگر آغاز می‌شود، ضمن اینکه در سه ماهه ابتدایی سال 94 بخش اعظمی از زائرسراهای ارزان قیمت کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری نیزگفت: افراد کم درآمد و با توان مالی کم حق زیارت امام رضا(ع) را دارند، بنابراین با خدمت و تلاش مسؤولان، دغدغه احداث زائرسرای ارزان قیمت در مشهد به واقعیت پیوسته است.

آیت‌ا... نکونام افزود: تلاش بسیار زیادی در استانهای چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی صورت گرفته بود تا این عملیات رقم بخورد، زیرا این حرکت با تأکید مقام معظم رهبری صورت گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.