رییس قرارگاه عملیاتی عمار رسانه را ابزار جنگ روانی دشمن دانست و گفت: این ابزار در ابتدای انقلاب محدود به رادیوهای بیگانه بود اما اکنون به وسایل ارتباط جمعی پیشرفته ای چون تلفن همراه و شبکه های ماهواره ای گسترش یافته است.

رییس قرارگاه عملیاتی عمار: رسانه ابزار جنگ روانی دشمن است

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب سه شنبه شب در نخستین همایش علمی فرهنگ جهاد در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم اظهار داشت: امروز عملیات روانی دشمن که از آن به عناوین مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم تعبیر می شود، به شدیدترین حد خود از ابتدای انقلاب تاکنون رسیده است.

این استاد حوزه تاکید کرد: شاخص اندازه گیری شدت هجمه های فرهنگی دشمن ابزار و محتوا است.

وی رسانه را از ابزارهای دشمن در شبیخون فرهنگی یاد کرد و گفت: در آغاز انقلاب این ابزار فقط رادیوهای خارجی و بیگانه مانند رادیو بی بی سی، رادیو کلن آلمان، صدای آمریکا و رادیوی رژیم صهیونیستی بود، ولی از آنجا که رادیو امکان برقراری ارتباط تصویری با مخاطب را ندارد، دشمن برای رفع این نقص ویدیو را وارد کشور کرد.

وی با بیان این که دشمن به تدریج ابزار رسانه ای خود را به رایانه و ماهواره ارتقا داد، افزود: این وسایل نیز به خاطر مسایلی مانند ارتباط یک سویه با مخاطب و نصب دیش محدودیت هایی داشت، لذا دشمن به فکر وارد کردن تلفن های همراه افتاد.

رییس قرارگاه عملیاتی عمار با بیان این که با ورود تلفن های همراه مشکل محدودیت زمانی و مکانی و ارتباط یک طرفه با مخاطب برطرف شد، تصریح کرد: اکنون دشمن شبکه های ماهواره ای را بدون هیچ محدودیتی روی تلفن های همراه قابل دریافت کرده است و هر کس در هر مکانی که باشد به راحتی می تواند به این کانال ها دسترسی پیدا کند و برای آنها درخواست نیز بدهد.

وی با اشاره به مساله محتوای به عنوان دیگر معیار اندازه گیری و مشخص کردن شدت هجوم دشمن، تصریح کرد: محتوای برنامه هایی که دشمن با آن نظام را مورد هدف قرار می دهد، فحشا و بی بند و باری و قاعده آن نیز زن و برهنگی مطلق است.

طائب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جهاد گفت: جهاد زیر شاخه امامت و رسالت است و اگر این دو نباشند جهاد معنا نداشته و جهادی بدون اذن ولی خدا وجود ندارد.

رییس قرارگاه عملیاتی عمار وجود امام و ولی امر مسلمین را برای سازماندهی، شکل دادن و برنامه ریزی برای جهاد ضروری عنوان کرد و افزود: اگر جهاد بدون امام و جانشین آن انجام شود، بدون شک ضرر آن بیشتر از سود آن است.

طائب با بیان این که امام و ولی خدا دارای دو بعد شخصی و شخصیتی است، اظهار داشت: مساله غیبت پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد، چرا که حضرت علی(ع) هر چند به لحاظ شخصی و جسمی ظاهر بود ولی از لحاظ شخصیتی به واسطه توطئه های دشمنان اسلام در جامعه امکان ظهور و بروز نداشت.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر تبیین فرهنگ جهاد در جامعه تصریح کرد: امروز جهاد حتی از اکسیژن و هوای تنفس نیز برای مردم ضروری تر است.

وی با بیان این که امروز نظام اسلامی طی 36 سال گذشته شدیدترین دوران هجوم را علیه خود سپری می کند، افزود: جنگ های سختی که امروز در حال وقوع است، در طول تاریخ نظیر ندارد و هدف تمامی جنگ ها در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، لیبی، بحرین و یمن، ایران است و روزی نیست که در عراق و سوریه خون شهیدی بر زمین نریزد.

طائب به تلاش غرب برای تحریم گروه انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: پس از تحریم روسیه، غربی ها این بار قصد دارند تا انصارالله یمن را طبق بند هفتم منشور سازمان ملل متحد تحریم کنند، چراکه این گروه همچون روسیه تامین کننده منافع ایران است.

مسوول موسسه سیره روایت شهدا نیز در این همایش در تبیین واژه جهاد، آن را تلاش و کوشش حداکثری عنوان کرد و افزود: جهاد در راه خدا در واقع به معنای تلاش تا سر حد مرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری همچنین با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تحریف فرهنگ جهاد، تصریح کرد: تکفیری ها و داعشی ها در برابر جهاد اصیل اسلامی که همان کشته شدن در راه خدا است، نوع قلابی و بدلی آن یعنی عملیات انتحاری را ترویج می دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از 600 آیه در قرآن در باب جهاد، تصریح کرد: این در حالی است که آیات الاحکام آمده در قرآن 500 مورد است، که بیش از هر چیز بیانگر اهمیت امر جهاد آن در نزد پروردگار است.

وی ایمان به خدا را مهمترین عامل سوق پیدا کردن شهیدان به سمت جهاد عنوان کرد و افزود: بدون شک هیچ نیروی دیگری نمی تواند، این انگیزه قوی را در شهیدان ایجاد کند.

این همایش به همت موسسه روایت سیره شهدا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ترتیب یافته بود که در نوبت صبح آن، آیت الله کعبی عضو خبرگان رهبری سخنرانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.