آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی را کاری اشتباه توصیف کرد و گفت: کسانی که نیاز به یارانه نقدی ندارند، حذف شوند.

 پرداخت یارانه نقدی اشتباه بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی را کاری اشتباه توصیف کرد و گفت: کسانی که نیاز به یارانه نقدی ندارند، حذف شوند.

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به موضوع پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و افزود: یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و در این شرایط دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند.

وی ادامه داد: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود، صرف این کار شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پرداخت یارانه نقدی به یک غده چرکین تبدیل شده است، گفت: دولت و مجلس باید در این موضوع شجاعت به خرج داده و اقدام به جراحی این غده چرکین کنند تا کسانی که نیاز به این یارانه ندارند، حذف شوند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده و نیازمند عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی هم خواهد داشت.

وی بیان داشت: پول های بیت المال باید برای کارهای تولیدی و عمرانی هزینه شود، صرف یارانه نقدی می شود که در این عرصه کشور دچار خسارت هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی اظهار داشت: اگر این پول ها جذب کارهای تولیدی برای جوانان شود، درصد بیکاری در کشور پایین می آید، درصد ازدواج بالا می رود، فساد و فحشا کمتر می شود و از طرفی جمعیت کشور هم بیشتر خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که کشورداری یک شجاعت حسینی می خواهد، گفت: باید متفکران دولت و مجلس وارد میدان شوند عوارض را به جان بخرند تا این مشکل را برطرف کنند.

وی گفت: این باری است که به دوش کشور افتاده و جلوی بسیاری از مسایل مهم را در کشور گرفته، در حالی که جامعه اسلامی در مسایل دیگر نیازمند به پول بیت المال است.

این مرجع تقلید افزود: اگر کار در دست من بود، بدون شک این کارها را انجام می دادم، بنابراین این کار نیازمند عزم، اراده و قصد قوی است تا این مشکلات بر طرف شود.


* آیت الله سبحانی: اساس نظام اسلامی اجتهاد و فقاهت است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز روز چهارشنبه در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم گفت: اساس نظام به اجتهاد و فقاهت است و یک مرجع قوی می تواند در جامعه بسیار موثر باشد و جامعه را از گمراهی نجات دهد.

وی رسالت حوزویان را در این عصر و به خصوص در عرصه فقه و فقاهت مهم دانست و اظهار داشت: رسیدن به درجه اجتهاد در این عصر واجب بوده و حوزه نیازمند به مجتهدان قوی در همه ابعاد است.

وی گفت: اگر بخواهیم پیام شیعه را به جهان و دنیای اسلام برسانیم، باید مجتهدینی را در حوزه تربیت کنیم که عهده دار این وظیفه خطیر باشند و این پیام رسانی مهم تنها از طریق پرورش مجتهدان قوی در حوزه امکان پذیر است.

آیت الله سبحانی ادامه داد: اجتهاد با صرف ساده درست نمی شود بلکه برای رسیدن به این امر، تلاش بی وقفه مهارت علمی در ابعاد مختلف رجالی، درایت، آیات، احادیث، حافظه قوی و استخراج مبانی فقهی قوی از منابع روایی را می طلبد.

وی گفت: نباید موضوع اجتهاد را یک امر کوچک در نظر گرفت و اگر حوزه می خواهد این نظام پا برجا بماند، تنها راهش این است که مجتهدان قوی در حوزه تربیت شوند و کار فقاهتی انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین فاضلی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    اگر مردم همین یارانه رو نگیرن پس چطور زندگیشونو بچرخونن.من بشخصه افرادی رو میشناسم که با همین یارانه ها زندگی میکنند.شما بجای اینکه به فکر مردمباشید ومردم در رفاه باشند برعکس در مضیقه قرار میدین.اگه مخاستین یارانه ندینهمون اول نمیدادین پس حالا که دارینمیدین تا آخرش بدین.تورم که همین طوربالا میره تازه قبوضی که برا ما میاد حد اقل ۱۰ال۱۵ درصد برای مالیات است.با مردم روراست باشید مردم گناه دارن