وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های نظام تعلیم و تربیت در طول 36 سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تجربیات آموزشی ایران می تواند مورد استفاده کشور های منطقه قرار گیرد.

فعالیت 5000 مدرسه با 5 دانش‌آموز و کمتر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر علی اصغر فانی در دیدار با وزیر آموزش ، علوم و فناوری صربستان، با بیان این که 13 میلیون دانش آموزدر 105 هزار مدرسه تحصیل می کنند، اظهارکرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، پوشش تحصیلی دختران رشد چشم گیری داشته است دراین راستا تجربیات خوبی داریم که برای انتقال این تجربیات نیز آمادگی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که به دلیل پراکندگی جمعیت در برخی از مناطق روستایی و دور افتاده برای جذب دانش آموزان اقدام به تاسیس مدارس شبانه روزی کردیم ، تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی 5000 مدرسه با جمعیتی کمتر از 5 دانش آموز است.به همین دلیل توسعه مشارکت را به عنوان یک سیاست راهبردی اتخاذ کردیم چون دولت به تنهایی قادر به اداره امور آموزش و پرورش نیست .

وی خاطرنشان کرد: حتی بخش های صنعت و تجارت باید در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در هنرستان ها آموزش و پرورش را کمک کنند .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، افزود: در این سند، 131 راهکار در قالب برنامه های اجرایی با استفاده از یک نقشه راه تهیه شده است .

فانی با اشاره به بیان این که دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دارا بودن یکصد دانشکده به تربیت معلم می پردازد و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی نیز دانشکده های فنی تحت پوشش دارد .

وی تاکید کرد: راه تحول در نظام های آموزشی تحول در نیروی انسانی است و به همین دلیل در این دو دانشگاه ما به تربیت و بهسازی نیروی انسانی متخصص توجه ویژه شده است .

فانی با بیان اینکه پدیده " بی سوادی" قابل حل است، خاطرنشان کرد: در این راستی گام موثری برای ریشه کنی بی سوادی در ایران برداشته شده است که می توان به ارائه مشوق ها اشاره کرد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که آماده ارائه تجربیات نوین آموزشی خود به کشورهای مختلف هستیم، خطاب به وزیر علوم کشور صربستان گفت: هیئت های کارشناسی کشور صربستان می توانند با برگزاری نشست های علمی ، از تجربیات مفید کشور ایران بهره ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.