قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: اشعار استاد شهریار با تمسک به قرآن کریم عرشی شده است.

اشعار استاد شهریار با تمسک به قرآن عرشی شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجه الاسلام و المسلمین  "سیدشهاب الدین حسینی" در همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن در تبریز با اشاره به تاثیرپذیری استاد شهریار از کلام وحی اظهار داشت: انس و الفت شهریار با دو یادگار نبی مکرم اسلام یعنی  اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن را مهمترین عامل ماندگاری اشعار وی عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه شعر شهریار وسیع و عمیق است و روز به روز بیشتر از پیش و فراتر از مرزهای جغرافیایی مطرح می شود، اظهار داشت: اشعار این شاعر شهیر روز به روز در دنیا گسترده تر، و فراگیرتر می شود و شعر «علی ای همای رحمت» وی بیش  از 70 سال است که سینه به سینه می گردد و هر بار تازه‌تر و شیرین‌تر از پیش می‌نمایاند و این نشان از ماندگاری شعر شهریار دارد.

حجه الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به فعالیتهای وسیع قرآنی در استان آذربایجان شرقی و تبریز گفت:حرکت های قرآنی سال های اخیر مثال زدنی است و در حال حاضر بیش از 500موسسه قرآنی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی افزود: در سال 91 تعداد یکهزار و 400 متسابق در مسابقات شهرستانی و استانی آذربایجان شرقی شرکت کرده بودند که در سال جاری این آمار با رشد قابل توجهی به 103 هزار نفر رسیده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز گفت: تبریز از ششم تا یازدهم اسفند ماه میزبان حدود 500 متسابق از سراسر ایران است که یک رویداد عظیم فرهنگی و دینی در منطقه محسوب می شود.

حجه الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: برگزاری همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های جنبی مسابقات سراسری قرآن است که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و بنیاد شهریار هفتم اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگ هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

گفتنی است در این آیین صاحبان مقالات به ارائه ی مقالات علمی و پژوهشی خود پیرامون استاد شهریار و قرآن پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.