قدس آنلاین:مریم زنگنه: میزان مشارکت های نقدی مردم در 9 ماهه سالجاری به معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور 300 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

مشارکت 300میلیارد تومانی مردم با بهزیستی طی نه ماهه سالجاری

این پاسخ حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری معاونت مشارکت های مردمی این سازمان به خبرنگار قدس انلاین بود.وی گفت:علاوه بر این یک میلیارد و 300 میلیون تومان هم بودجه خود سازمان بهزیستی است اما با وجود ماموریت های بسیار زیاد حدود 150 ماموریت ، سازمان هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی گفت:این سازمان وظایف متعددی در حوزه های مختلف از جمله نگهداری از معلولان کم بضاعت ، پیشگیری و مداخله در اسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ،و یا زنان سرپرست خانوار که 170 هزار نفر و با افراد تحت تکفلشان 500 هزار نفر می شوند و صدها  گروه دیگر دارد. به دلیل این جامعه هدف بزرگ آن قسمت که دیگر بودجه های کفایت کار ما را نمی کند این فاصله توسط مشارکت های مردمی پر می شود.

وی افزود: در حال حاضر مشارکت های مردم به دو شکل کمک های نقدیکه منابعی را در اختیار ما می گذارند تا ما به جامعه هدف خود کمک کنیم و نیز کسانی که در قالب کمک هایی مثل نگهداری از سالمندان و معلولین به ما کمک می کنند هستند.موسسه های خیریه هم که بخشی از این مشارکت های مردمی است در سال 1375 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی تاکید کرد: در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی سازمان بیشترین برون سپاری را به بخش خصوصی از طریق همین معاونت داشته است.به عنوان مثال خیری هم اکنون بطور ناشناخته ماهی 5میلیارد ریال صرف نگهداری معلولین می کند و کسی هم او را نمی شناسد.

*آیین نامه اجرایی ماده 26 ابلاغ می شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با آیین نامه اجرایی موسسات خیریه موضوع ماده 26 اشاره کرد و گفت:حدود 8 ماه است که جلسات متعددی بوسیله کارگروه های مختلف داشته ایم که نهایتا یک ماه قبل نهایی شد .این موضوع از سال 91 تا کنون بازنگری نشده بود و ما در بازنگری آن قرار شد اعطاء مجوزهای موسسات خیریه را اسان کنیم اما کیفیت و نظارت را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد :در حال حاضر 28 هزار موسسه خیریه در سراسر کشور فعال هستند  که 32 هزارمرکز مشارکت های مردمی را مدیریت  می کنند.

وی گفت:در حوزه داوطلبان 214 هزار پزشک از سازمان نظام پزشکی با ما همکاری می کنند و 8هزار و 200 باب مسکن هم توسط بنیاد مسکن در اختیار ما قرار گرفته است.

*ملک های اهدایی

محمد نصیری مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی این سازمان نیز گفت: واگذاری فعالیت های ما در حوزه توانبخشی بیش از 95 درصد بوده است.در حال حاضر هزینه نگهداری یک معلول بیش ازیک میلیون و 200 هزار تومان در ماه است که سازمان 500 هزار تومان آن را یارنه می دهد و بقیه این هزینه سهم آورده مردم است.

وی گفت:در حوزه هایی مثل درمن و یا مسکن و ... بیشترین کمک ها غیر نقدی است و تنها 20 درصد کمک ها نقدی است. همچنین این سازمان در حال حاضر 786 مورد ملک اعدایی در قالب ، صلح و هبه و وقف با 8 میلیون و 337 هزار و 688 متر مربع در اختیار دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.