قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر روزنامه های امروز؛

از "قصور بزرگ در سینمای دفاع مقدس" و "تهدید کری" تا "برخورد جدی با متواریان مالیاتی"

برخورد جدی با متواریان مالیاتی

معاون قوه قضاییه از برخورد جدی با متواریان مالیاتی خبر داد و با اعلام اینکه به زودی پلیس و دادگاه های مالیاتی راه اندازی می شوند، گفت: "افرادی که مرتکب جرایم مالیاتی می شوند و ارزش عملیات مادی آنها بالای 100میلیارد تومان است، به مردم معرفی خواهند شد."

در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "معاون قوه قضاییه خبر داد: محاکمه محرومان مالیاتی در دادگاه انقلاب"

***

قصور بزرگ در سینمای دفاع مقدس

رهبر معظم انقلاب در دیدار عوامل «شیار۱۴۳» با بیان اینکه تا پنجاه‌سال دیگر هم باید انواع هنرها را برای تبیین دفاع مقدس به خدمت بگیریم، افزودند: "به‌ نظر من قصور بزرگى اتّفاق افتاده که باید جبران شود."

در همین راستا روزنامه "جوان" عکس یک خود را به این فیلم اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب ضمن تقدیر از عوامل فیلم شیار 143 عنوان کردند: قصور بزرگ در سینمای دفاع مقدس"

روزنامه های قدس، شرق، رویش ملت، سیاست روز، شهروند و ... نیز این جمله از رهبری را به عنوان تیتر انتخاب کردند: "پنجاه سال دیگر هم باید درباره دفاع مقدس بگوییم"

تیتر برخی از روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

پیام زمان: "برای تبیین دفاع مقدس باید همه هنر را به خدمت بگیریم"

عصرایرانیان: "همه قهرمانان دفاع مقدس اسطوره اند"

رسالت: "نگذاریم تاریخ دفاع مقدس از بین برود"

حمایت: "50سال دیگر هم باید درباره دفاع مقدس بگوییم و بنویسیم"

***

همه تحریم ها باید در یک لحظه برداشته شوند

"همه تحریم ها باید در یک لحظه برداشته شوند"؛ این جمله از رئیس جمهور که در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا گفته شده است، تیتر برخی از روزنامه ها بود. روزنامه "اطلاعات"، "ایران"، "پیام زمان" از جمله این روزنامه ها بودند.

روزنامه "جام جم" نیز با تیتر "چانه زنی های سرنوشت ساز در سوئیس" به استقبال خبرهای هسته ای می رود. این روزنامه به نقل از روحانی می نویسد: "راهی به جز مذاکره وجود ندارد"

***

اوباما؛ با اسرائیل یا باما؟

مذاكرات هسته اي ايران، نتانياهو را به واشنگتن كشيد تا شايد نخست‌وزير جنگ طلب صهيونيست ها در اين برهه از زمان كه به قول ظريف گفت و گو ها به مرحله حساسي رسيده است، بتواند كنگره را كه بيشتر نمايندگان جمهوريخواه آن با اسرائيل يك رويكرد دارند براي بر هم زدن مذاكرات و روند مثبت آن به جان اوباما بيندازد.

در همین راستا روزنامه "ایران"  از آخرین نقلای نتانیاهو علیه توافق هسته ای می نویسد. نخست وزیر اسرائیل در میان انبوه منتقدان داخلی، تل آویو را به مقصد واشنتگن ترک کرد تا سخنرانی پیشاپیش جنجال برانگیز خود علیه ایران را برگزار کند؛ اما در امریکا، درهای کاخ سفید به روی او بسته است و در کنگره هم کمتر کسی مشتاق  شنیدن  اتهامات و ادعاهای بی پایه اوست.

روزنامه "شهروند" هم از بالا گرفتن جدال اوباما و کنگره درباره ایران در آستانه سفر نتانیاهو به واشنگتن نوشت.

روزنامه "قانون" نیز با بیان اینکه "نتانیاهو برای خرابکاری به واشنگتن رفت، ظریف برای مذاکره به ژنو"؛ در تیتر یک خود نوشت: "اوباما؛ با اسرائیل یا باما؟"

"مردم سالاری" هم تیتر یکی به این شرح داشت: "سخنگوی شواری امنیت ملی کاخ سفید: اوباما مصوبه سنا علیه توافق هسته ای را وتو خواهد کرد"

***

تهدید کری!

روزنامه "جوان" از تهدید نظامی کری می نویسد. در این روزنامه می خوانیم که جان کری در مصاحبه با ای بی سی گفته است: "امتحان می کنیم ببینیم دیپلماسی می تواند جلوی نیاز به اقدام نظامی را بگیرد"

روزنامه "سیاست روز" نیز با انتشار عکسی از کری؛ تیتر "تهدید!" را برای این خبر انتخاب کرده است. در این روزنامه می خوانیم: "ما نمی توانیم تعهدی در مورد توافق هسته ای با ایران بدهیم ولی این را به بوته آزمایش می گذاریم که آیا راهکار دیپلماتیک می تواند ما را از اقدام نظامی علیه ایران بی نیاز کند یا نه"

روزنامه "وطن امروز" نیز از قول جان کری نوشت: "نتانیاهو خواهان تمدید توافق ژنو است"؛ این روزنامه از این گفته کری به عنوان "اعتراف بزرگ" یاد کرده است.

***

آقای روحانی! در جریان این «ماجرای حیثیتی» هستید؟

در تیتر یک روزنامه های "ابرار" و "ابرار اقتصادی" می خوانیم: "آقای روحانی! در جریان این «ماجرای حیثیتی» هستید؟"

جالب است بدانید این یادداشت عینا با همین تیتر دو روز قبل در سایت "عصرایران" منتشر شده بود. این سایت نوشته بود: "اخیراً سایت خبری «معماری نیوز» که به صورت تخصصی خبرها و تحلیل های حوزه مسکن و شهرسازی و معماری را پوشش می دهد و از نظر سیاسی نیز اعتدال گراست، در گزارشی ابعاد تخلفات یکی از وزرای دولت یازدهم را فاش کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، یکی از وزرای دولت، با دور زدن قانون امتیازات مالی متعددی را نصیب داماد خود کرده است که از آن جمله می توان به انحلال شورای داوری نمایشگاه اکسپو و نهایتاً سپردن امور اکسپو به داماد وزیر اشاره کرد."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.