۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 268725

با انتخاب هیئت داوران، نامزدهای بخش شعر در نهمین دوره جشنواره شعر فجر مشخص شدند.

نامزدهای بخش شعر جشنواره شعر فجر
به گزارش بخش ادبیات و نشر ایسنا، نامزدهای جشنواره شعر فجر به شرح زیر اعلام شده‌اند:

«آوازهای فرشته بی بال»، سروده محمدشمس لنگرودی از انتشارات نگاه

«باغ در حصار مصائب»، سروده علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی از انتشارات شهرستان ادب

«تیترهای درشت سیاهترند»، مجموعه شعر علیرضا عباسی از انتشارات مروارید

«روی جاده ابریشم شعر»، سروده محمد قهرمان از انتشارات جمهوری

«شجره‌نامه یک جن» سروده علیرضا بدیع از انتشارات فصل پنجم

«ضد»، سروده فاضل نظری از انتشارات سوره مهر

داوران بخش شعر در نهمین جشنواره شعر فجر، دکتر محمدرضا روزبه، دکتر محمدرضا تقی‌دخت و مصطفی محدثی خراسانی هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر در معرفی این داوران نوشته است: «دکتر محمدرضا روزبه، استاد دانشگاه، منتقد ادبی و شاعر است. از وی کتاب‌ها و مقالات ادبی بسیاری در حوزه نقد و پژوهش‌های ادبی در مطبوعات منتشر شده است. «ادبیات معاصر ایران»، «شرح، تحلیل و تفسیر شعر نو فارسی» و «زیست در من جمعی» بخشی از آثار پژوهشی او و «حرفهایی برای نگفتن» مجموعه‌ای از سروده‌های اوست.

دکتر محمدرضا تقی‌دخت که دیگر داور بخش شعر در جشنواره شعر فجر است، از جمله پژوهشگران و منتقدان ادبی است که در حوزه شعر دینی فعالیت‌های بسیار اعم از پژوهش و تحقیق کرده است. وی خود شاعر است و دستی بر آتش قصیده دارد.

مصطفی محدثی خراسانی نیز داور دیگر بخش شعر در نهمین دوره جشنواره شعر فجر است. محدثی خراسانی گرچه در نقد ادبی هم فعال بوده، اما اصالتا یک شاعر است و البته در کارنامه فعالیت‌های ادبی او، تجربه کار مطبوعاتی هم به چشم می‌خورد. او سردبیری مجله شعر را نیز به عهده دارد. «سلوک باران»، «شوق کعبه» و «بودن در نبودن» بخشی از کتاب‌های شعر این شاعر است.»

نهمین دوره جشنواره شعر فجر محاف شعرخوانی در شهرهای مشهد، آبادان، همدان، تبریز و همچنین در کشورهای افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان داشته است. با برگزاری آخرین محفل شعرخوانی در شهر قم، قطار نهمین دوره شعر فجر به ایستگاه آخر می‌رسد.

برگزیدگان نهایی بخش‌های مختلف رقابتی در جشنواره بین‌المللی شعر فجر در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، روز شانزدهم اسفندماه، در تالار وحدت معرفی خواهند شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.