مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس، افزایش تعرفه واردات در منطقه‌ی آزاد را تنها برای کالاهای لوکس دانست و گفت: این افزایش در جهت کنترل بازار برای مثال در زمینه محصولات آرایشی و برخی محصولات خانگی کاملاً لوکس بوده است.

افزایش تعرفه واردات در منطقه‌ آزاد فقط برای کالاهای لوکس
به گزارش ایسنا،«محسن خادم عرب باغی» در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هر گونه قاچاق با منافع ملی در تضاد است و جلوی تولید داخل را می‌گیرد، از این‌رو اجازه قاچاق کالا را به کسی نمی‌دهم.

وی با انتقاد از ساخت وساز 170 مترمربع در قالب مراکز خرید در این منطقه افزود: این موضوع سیاست اشتباهی است که باید اصلاح شود. ما در منطقه آزاد ارس به‌دنبال فعالیت‌های مشروع هستیم و اجازه فعالیت نامشروع را به کسی نمی‌دهیم.

خادم عرب باغی در خصوص ورود 3800 خودرو از طریق منطقه آزاد ارس گفت: برخی به این موضوع انتقاد دارند اما فراموش نکنیم که اگر ورود این تعداد محدود خودرو، خودروسازهای ما را ورشکست کند و باید خودروسازهای داخلی رویکرد خود را تغییر دهند.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: می‌کوشیم طبق برنامه‌ریزی‌ها در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی منطقه‌ی آزاد ارس، مراکز فرهنگی و اقامتی تأسیس کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس از مرمت و بازسازی آثار تاریخی منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: بازسازی و مرمت آثار تاریخی منطقه‌ی آزاد ارس با استفاده از منابع مالی این منطقه انجام می‌شود.

خادم عرب باغی با اشاره به اشتغالزایی زیاد صنعت گردشگری در کشور افزود: از صنعت گردشگری در کشور غفلت شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های کاری این منطقه گفت: توجه به اتمام اتوبان «مرند – جلفا»، راه آهن و فرودگاه است.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس برطرف کردن برخی مشکلات مناطق آزاد ارس را منوط به برنامه‌ریزی‌های کلان ملی دانست و گفت: تحریم‌ها در نگاه به درون و داشته‌های این منطقه موثر بود و ما کوشیدیم از پتانسیل‌های داخلی برای ارتقای این منطقه استفاده کنیم.

خادم عرب باغی با اشاره به تغییرات فرهنگی در طول تاریخ گفت: رشد فرهنگ و توسعه پایدار بدون شک متأثر از رشد اقتصادی است و نمی‌توان جلوی این تغییر و تحولات را گرفت.

وی ورود به بازارهای روسیه را در زمان فعلی خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در صورت موقعیت‌شناسی درست و منطقی، هم‌اکنون باید برروی بازارهای روسیه سرمایه‌گذاری مناسب شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.