قدس آنلاین: مسوول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام درب‌های حرم مطهر امام موسی بن جعفر علیه السلام خبر داد و گفت: این درب در ۱۶ اسفند ماه به حرم مطهر تقدیم می شود.

درب‌های حرم مطهر امام موسی بن جعفر(ع) 16 اسفندماه تقدیم حرم می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد حسین ایرانپور در جمع خبرنگاران افزود: ابعاد درب ۳ متر در ۳/۴۰ متر است که حاصل تلاش یک سال و اندی هنرمندان کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
مسئول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: بیش از ۵۰ هنرمند افتخار فعالیت بر روی این درب ها را داشتند. هنرهایی که بر روی این درب ها بکار رفته است شامل قلمزنی برجسته، میناکاری، گره چینی، معرق، خوشنویسی، طلاکاری و زرگری بوده است.
ایران پور خاطر نشان کرد: این درب به آیات مقدس قران کریم و بخش هایی از زیارت نامه امام موسی ابن جعفر و اسامی و القاب حضرت موسی ابن جعفر و حضرت جواد الائمه مزین شده است.
وی با اشاره به اینکه در بالای قسمتی از یکی از درب ها عبارت یابن امیرالمومنین علیه السلام و در بالای یکی دیگر از درب ها عبارت یابن فاطمه الزهرا سلام الله علیها به صورت مینا و خوشنویسی کار شده است.
مسئول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در هر بخش از درب ها ۷ گل محمدی کار شده است که در مجموع ۱۴ گل محمدی به نیت ۱۴ معصوم سلام الله علیها به کار رفته است.
ایران پور اضافه کرد: در بالای درب ها آیه ۱۳۳ و ۱۳۴ سوره آل عمران آمده است که در بخشی از این آیات عبارت مقدس« والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین» را آوردیم که مصداق« والکاظمین الغیظ» وجود مبارک حضرت امام کاظم علیه السلام است.
وی ادامه داد: در گره و معرق پشت درب ها از چوب ساج، گردو، شمشاد و اناب استفاده شده است. همچنین چوبی که در این درب ها کار شده است از چوب ساج استفاده شده که تنها چوبی است که به رطوبت و موریانه مقاوم است.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: خیرین این دربها مردم ولایت مدار و شهید پرور لنجان استان اصفهان هستند که با اهداء هدایای نقدی و غیر نقدی خود بانی این اثر ماندگار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.