۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 269347

قدس آنلاین: هواپیمایی خورشیدی که قرار است در روز 13 مارس سال جاری میلادی به منظور ترویج استفاده از انرژی جایگزین به دور دنیا سفر کند، روز گذشته در ابوظبی پرواز کرد. 

سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا+تصاویر

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، این هواپیما که توسط دو خلبان سوئیسی هدایت می شد برای سومین بار در آسمان شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی پرواز کرد.

این هواپیمای خورشیدی و دوستدار محیط زیست قرار است روز 13 مارس سال جاری میلادی پرواز کند و پس از عبور از آسمان کشورهای عمان، هندوستان، چین و جزیره هاوایی در فرودگاه نیویورک فرود آید.

وزن هواپیمای خورشیدی " سولار ایمپالس " دو و نیم تن است که با استفاده از 17 هزار سلول خورشیدی که در بال هایش تعبیه شده می تواند با سرعتی میان 50 تا 100 کیلومتر پرواز کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داکتر گل احمد یما IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    محیط زیست وتکنالوژی هر روز بیشتر در هماهنگی قرار میگیرند.خبر سفر دور دنیاباهواپیمای با سلولهای خورشیدی که برای سومین بار در فضای ابوظبی به پروازآمده است وقرار است به دور دنیابا گذشتن از فضای عمان،هندوستان ،چین وجزایر هاوایی به نیویارک فرود آید به دوستداران محیط زیست یک پیام خوش است وبه انجنیران،تکنالوگها ودانشمندان یک تجربۀ قابل توجه در عرصۀ ترویج استفاده از انرژ جایگزین.به دو پیلوت وسایر دست اندرکاران طلب موفقیت مینمایم.اکادمیسین داکتر گل احمد یمافول پروفیسوردر استراتیژیک لیدرشیپ کالج (وزارت دفاع امریکا)یو.اس .آرمی.کابل-افغانستان
  • 313 IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تهجبم با سرعت 50 تا 100 کیلومتر چطوري روهوا ميمونه؟؟!!!!!آخه شنيدم در سرعت خيلي كم هواپيما ميفته.دوس دارم يه متخصص بهم جواب بده