قدس آنلاین- تبریز:عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم‌ها گره زد، گفت: با ویترین‌سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نمی‌شود و باید حساب شده و دقیق و جلو رفت.

مشکلات جامعه با ویترین سازی فرهنگی حل نمی‌شود/مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه  باید انجام گیرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری  در آستانه اعزام کاروان‌های راهیان نور و در دیدار با مسئولان اجرایی این کاروان‌ها، اظهار داشت: جهاد هم به معنی اصطلاحی و هم به معنی لغوی واقعا مایه عزت اسلام و مسلمین است و منظور از جهاد اصطلاحی یعنی نبرد با کفار و متجاوزان و جهاد لغوی نیز به معنی جد و جهد در زمینه‌های علمی، فکری و زبانی که عبارت است از امر به معروف و نهی از منکر و جهاد علمی است.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برنامه‌های راهیان نور، افزود: برنامه راهیان نور تبلوری از جهاد اصطلاحی و زمینه‌ای برای تبلور جهاد لغوی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعزام به مناطق جنگی یادآور حماسه‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس است و برکات ویژه و فراوانی دارد.

وی افزود: به مجرد اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید استکبار جهانی که تاب و تحمل دیدن نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل را نداشت با تحریک صدام علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی به قصد تجزیه و براندازی دست به اقدامات تجاوزکارانه و خصمانه زدند اما به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع جانانه انجام گرفت و اجازه کوچکترین تعرضی را ندادند.

مجتهد شبستری اظهار داشت: راهیان نور بحمدالله تبدیل به یک سنت حسنه شده است و جزو سفرهای معنوی و پر بار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده‌اند بسیار مفید و تاثیرگذار است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: جوانان عزیز باید بدانند که امنیت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولایت مطلقه فقیه، خون شهدا و زحمات و فداکاری‌های انسان‌های انقلابی و مومن است.

وی اضافه کرد: اگر به خاطر امنیت و استقلال موجود در کشور جهاد اصطلاحی که عبارت است از جنگ با کفار مقدر نیست در عوض جهاد لغوی که جد و تلاش در زمینه‌های علمی، فرهنگی است باید به نحو احسن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری گفت: در راهیان نور بحث‌هایی از قبیل اقتصاد مقاومتی، ولایت فقیه و بصیرت و شبهاتی که از طرف استکبار جهانی مطرح می‌شود باید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بصیرت افزایی شود.

وی افزود: دانشجویان و عالی الخصوص بسیجیان عزیز باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند و در جهت بصیرت افزایی جوانان تلاش نمایند.

آیت‌الله مجتهد شبستری تصریح کرد: اگر بر فرض مسئله هسته‌ای هم حل شود دشمن سراغ بهانه‌ای دیگر خواهد رفت و دشمنی آن‌ها با ملت مسلمان ایران تمام ندارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم‌ها گره زد و باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت‌های داخلی جامعه مشکلات حل می‌شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری تصریح کرد: با ویترین‌سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نمی‌شود و باید حساب شده و دقیق جلو رفت.

وی افزود: مجازات اسلامی باید در ملا عام صورت گیرد چرا که نفس این کار حالت بازدارندگی دارد و موجب پیشگیری و کاهش جرم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئله تفکیک جنسیتی باید انجام گیرد چرا که موجب پیشرفت علمی و معنوی دانشجویان می‌شود و باید مورد توجه مسئولان و دانشجویان عزیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افراد قلیلی که در قبال جامعه احساس مسئولیت می‌کنند بهتر از افراد کثیر بی‌تفاوت به امور جامعه هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: امیدواریم همه دانشجویان با تلاش و کوشش و کسب مدارج علمی و معنوی در جهت رشد و تعالی جامعه موفق و موید باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.