حسین پورحسین: جلسه علنی پارلمان معلمان خراسان رضوی، با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در مشهد برگزار شد.

 طرح رتبه بندی، نظام آموزشی را متحول می‌کند

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل پارلمان معلمان خراسان رضوي گفت: تشکیل این پارلمان باید ابتکاری زیبا و ارزشمند و الگویی برای تمام استانها باشد و پارلمان جایگاه مهمی برای تصمیم سازی و مشورت است و ما نیازمند سخن سنجی و دریافت نظرها و مشورت با معلمان از جایگاه یک تشکل پارلمانی هستیم.

دکتر کفاش با تأکید بر اینکه نوع و بیان و مذاکرات با مسؤولان باید حساب شده باشد، افزود: انتظار ما از پارلمان معلمان این است که حرفهای پخته، منطقی، مستند، علمی و پژوهشی باشد و قبل از طرح آن چکش بخورد تا حرف حساب ما سنگ را آب کند و جایگاه خوبی پیدا نماید.

وی گفت: دیوار خیالی بین خودمان ایجاد کرده‌ایم و بر این خیال مدیرکل، معاون و رئیس اداره‌ای وقتی می‌خواهند بازنشسته شوند، می‌آیند دو سال آخر را برای دریافت فوق العاده شغل، در مدرسه معلمی کنند که البته ما همه معلم بوده‌ایم و جایگاه ما معلمی است.

وی با اشاره به اینکه باید حرف را در جایی بزنیم که تأثیر داشته باشد، گفت: ژاپنی‌ها برای اعتراض پارچه سیاه به بازو می‌بندند، اما کار را تعطیل نمی‌کنند و ما در بین خودمان حرفی می‌زنیم که جنبه درد دل پیدا می‌کند.

ما باید حرف حساب خود را به دست عقلا بسپاریم تا آنها محکم بایستند و ما صبوری کنیم، چرا که ما یک مجموعه هستیم، همراهی و همدلی ما نباید بشکند، ما زیاد هستیم، اما زیادی نیستیم و همین که زیاد هستیم، کشور را تکان می‌دهیم.

دکتر کفاش مطالبات را حق فرهنگیان دانست و افزود: طرح رتبه بندی، اقدام بسیار مهم و ارزشمند و بزرگی است که آموزش و پرورش را متحول می‌کند و پارلمان معلمان در این باره نظر بدهد و برنامه‌هایی را که می‌تواند تحول ایجاد کند، حمایت و پشتیبانی و تقویت کنیم.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هم گفت: آنچه در این پارلمان نمایندگان معلمان مطرح کردند و گفتند، حرف ماست و کار معلم ایثارگری، فداکاری و از خودگذشتن است.

وی ادامه داد: معلمها صبورند و حوصله می‌کنند و باید اولویتهای جامعه و کشور را بشناسند و می‌دانند که یکی از اولویتهای جامعه اسلامی، تعلیم و تربیت است که مولد سرمایه اجتماعی کشور به حساب می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه گفت: هیچ وزیر، وکیل، رئیس و مقامی را سراغ نداریم که خواهان بهبود وضعیت معلم نباشد و آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای است که مدیر غیر معلمی ندارد و آنچه معلمان و مسؤولان و جامعه می‌خواهند ارتقای مقام و منزلت معلم در جامعه است.

دکتر سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش 40 سال معلم بوده است، گفت: رتبه بندی معلمان فقط در جهت بهبود معیشت معلمان نیست، بلکه از نظر جایگاه اجتماعی، معلم اهمیت و ارزشی فراتر از معیشت دارد و آن ارتقای منزلت و شأن معلم و جایگاه او در رابطه با ارتقای آن به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحول در آموزش و پرورش، تمرکززدایی است، افزود: باید تمرکززدایی اتفاق افتد و مشارکت جویی به رسمیت شناخته شود، چرا که از 131 راهکار تحول 16 راهکار به مشارکت اختصاص دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبحانی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    رتبه ی معلمان بازنشسته چیست،