معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل پارلمان معلمان خراسان رضوي گفت: تشکیل این پارلمان باید ابتکاری زیبا و ارزشمند و الگویی برای تمام استانها باشد و پارلمان جایگاه مهمی برای تصمیم سازی و مشورت است و ما نیازمند سخن سنجی و دریافت نظرها و مشورت با معلمان از جایگاه یک تشکل پارلمانی هستیم.
دکتر کفاش با تأکید بر اینکه نوع و بیان و مذاکرات با مسؤولان باید حساب شده باشد، افزود: انتظار ما از پارلمان معلمان این است که حرفهای پخته، منطقی، مستند، علمی و پژوهشی باشد و قبل از طرح آن چکش بخورد تا حرف حساب ما سنگ را آب کند و جایگاه خوبی پیدا نماید.
وی گفت: دیوار خیالی بین خودمان ایجاد کردهایم و بر این خیال مدیرکل، معاون و رئیس ادارهای وقتی میخواهند بازنشسته شوند، میآیند دو سال آخر را برای دریافت فوق العاده شغل، در مدرسه معلمی کنند که البته ما همه معلم بودهایم و جایگاه ما معلمی است.
وی با اشاره به اینکه باید حرف را در جایی بزنیم که تأثیر داشته باشد، گفت: ژاپنیها برای اعتراض پارچه سیاه به بازو میبندند، اما کار را تعطیل نمیکنند و ما در بین خودمان حرفی میزنیم که جنبه درد دل پیدا میکند.
ما باید حرف حساب خود را به دست عقلا بسپاریم تا آنها محکم بایستند و ما صبوری کنیم، چرا که ما یک مجموعه هستیم، همراهی و همدلی ما نباید بشکند، ما زیاد هستیم، اما زیادی نیستیم و همین که زیاد هستیم، کشور را تکان میدهیم.
دکتر کفاش مطالبات را حق فرهنگیان دانست و افزود: طرح رتبه بندی، اقدام بسیار مهم و ارزشمند و بزرگی است که آموزش و پرورش را متحول میکند و پارلمان معلمان در این باره نظر بدهد و برنامههایی را که میتواند تحول ایجاد کند، حمایت و پشتیبانی و تقویت کنیم.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هم گفت: آنچه در این پارلمان نمایندگان معلمان مطرح کردند و گفتند، حرف ماست و کار معلم ایثارگری، فداکاری و از خودگذشتن است.
وی ادامه داد: معلمها صبورند و حوصله میکنند و باید اولویتهای جامعه و کشور را بشناسند و میدانند که یکی از اولویتهای جامعه اسلامی، تعلیم و تربیت است که مولد سرمایه اجتماعی کشور به حساب میآید.
مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه گفت: هیچ وزیر، وکیل، رئیس و مقامی را سراغ نداریم که خواهان بهبود وضعیت معلم نباشد و آموزش و پرورش، وزارتخانهای است که مدیر غیر معلمی ندارد و آنچه معلمان و مسؤولان و جامعه میخواهند ارتقای مقام و منزلت معلم در جامعه است.
دکتر سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش 40 سال معلم بوده است، گفت: رتبه بندی معلمان فقط در جهت بهبود معیشت معلمان نیست، بلکه از نظر جایگاه اجتماعی، معلم اهمیت و ارزشی فراتر از معیشت دارد و آن ارتقای منزلت و شأن معلم و جایگاه او در رابطه با ارتقای آن به شمار میآید.
وی با بیان اینکه یکی از راههای تحول در آموزش و پرورش، تمرکززدایی است، افزود: باید تمرکززدایی اتفاق افتد و مشارکت جویی به رسمیت شناخته شود، چرا که از 131 راهکار تحول 16 راهکار به مشارکت اختصاص دارد.
نظر شما