رسانه های غربی از رونق صنعت گردشگری در دوره رییس جمهوری حسن روحانی خبر دادند و نوشتند که کاهش تنش های سیاسی ایران با جامعه بین المللی عامل اصلی رویکرد به جاذبه های گردشگری این کشور است.

رسانه های غربی : صنعت گردشگری ایران در دولت روحانی رشد کرده است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه های اینترنتی رسانه های غربی از جمله امریکا به نقل از رویترز در گزارش خود از جاذبه های گسترده گردشگری در ایران نوشتند و بر گستردگی جاذبه های گردشگری ایران تاکید کردند.

رویترز به نقل از یکی از صاحبان شرکت های خدماتی هواپیمایی در برلین نوشت که شرکت او پیش تر سالی 10 هزار گردشگر به ایران می برد اما در دوره احمدی نژاد متقاضیان سفر به ایران روز به روز کاهش یافتند و حتی در نهایت به صفر رسیدند در حالی که با روی کار آمدن دولت روحانی دوباره تورهای گردشگری رونق گرفته است.

نشریات معتبری مثل فاینشنال تایمز و روزنامه گاردین، ایران را یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان در سال 2014 دانسته اند.

پایگاه اینترنتی صدای امریکا نوشت : سفر به شیراز و دیدار از آثار باستانی تخت جمشید یا دیدنی های پرشکوه اصفهان، بسیاری از گردشگران را به ایران می کشاند اما برای اینکه ایران با وجود قوانین سختگیرانه حاکم و وجود تحریم های بین المللی، بتواند جایگاه خود را در لیست اصلی ترین مقاصد گردشگری جهان به دست آورد، به زمان نیاز است.

طالب ریفایی رییس سازمان بین المللی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد که به تازگی به ایران سفر کرده، گفته است: ایران دارای یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان است، اما مقامات ایران با چالش های مختلفی روبه رو هستند بخصوص برای این که تصویر جهانی از خود را بهبود ببخشند و در روابط با کشورهای مختلف دنیا تجدید نظر کنند.

مقامات دولتی در ایران امیدوارند که صنعت گردشگری این کشور بتواند به درآمد 10 میلیارد دلار در سال، یعنی دوبرابر درآمد فعلی از این صنعت برسد.

تازه ترین آمار سازمان بین المللی گردشگری نشان می دهد، سفر گردشگران خارجی به ایران در سال 2013 نسبت به سال پیش از آن 24 درصد رشد داشته است؛ هنوز آماری از سال 2014 در دست نیست.

با وجود این، گردشگری هنوز سهم اندک 2.2 درصدی از رشد ناخالص ملی ایران دارد؛ شورای جهانی گردشگری و جهانگردی امیدوار است که این روند با میانگین رشد سالانه 5.7 درصدی تا سال 2024 ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.