یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: داعش تخریب آثار تاریخی در شهرهای مختلف عراق را بت‌شکنی نوین می‌داند.

جودکی: داعش تخریب آثار تاریخی را بت‌شکنی نوین می‌داند

حجت‌الله جودکی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به اقدامات اخیر داعش برای تخریب آثار تاریخی در عراق، خاطرنشان کرد: اعضای این گروه تخریب آثار تاریخی شهرهای عراق را با ورود پیغمبر به مکه مقایسه می‌کنند که پس از ورود بدون خونریزی به این شهر دستور پاکسازی کعبه از بت‌ها را دادند و در واقع این اقدام را بت‌شکنی نوین می‌دانند.

وی ادامه داد: پیغمبر به دنبال انتقام جویی یا کشورگشایی نبودند و با ورود به مکه مردم این شهر را مورد عفو قرار دادند. این در حالی است که داعش همواره به دنبال کسب پیروزی از طریق ایجاد هراس در بین مردم است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که داعش با تخریب آثار تاریخی تلاش می‌کند هراس را در عرصه بین‌المللی گسترش دهد، گفت: داعش به صورت هدفمند اقدام می‌کند و دلیل این رفتارهایشان داشتن دیدی ارتجاعی از دین است و از آنجا که آنها می‌خواهند به ظن خود اسلام حقیقی را پیاده کنند حامیانشان را هم از سراسر دنیا جذب کرده‌اند و با تفکرات قدیمی وارد کارزاری علیه سایرین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در میان اعضای داعش قرائت درستی از اسلام وجود ندارد و همواره قرائت سنتی از اسلام که طرفدار حکومت‌ها است مورد پیروی قرار گرفته است. در حالی که اگر دین با عقل همراه شود مایه نجات ملت است ولی اگر دین با جهل همراه شود مایه بدبختی ملت‌ها می‌شود و تأکید آنها بر پیروی از خلف صالح بر این معنا است که قرآن را به باور گذشتگان قبول دارند نه عقل و اندیشه خود.

جودکی با تأکید بر این‌که اقدامات داعش در میان عامه مردم به حساب اسلام‌گرایان گذشته می‌شود،‌ افزود: اسلام‌هراسی هم از همین ترس‌ها از اقدامات وحشیانه و تندروی‌هایی نشأت می‌گیرد که به اسم اسلام صورت می‌گیرد و تنها راه آن این است که با عمل درست خود اسلام واقعی را انتشار دهیم نه با حرف و ادعا.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.