محمود مصدق: رئیس شورای شهر تهران در یکصد و سی‌ و هشتمین جلسه شورای شهر با اشاره به دیدار مسؤولان محیط زیست و اعضای شوراهای سراسر کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ...

 تغییر کاربری 120هکتار باغ به مسکونی در تهران

 بنده صمیمانه از برگزاری این جلسه قدردانی می‌کنم و باید بیانات ایشان سرمشقی برای تمامی مسؤولان محیط زیست و آحاد ملت ایران باشد.

چمران تصریح کرد: قوه قضاییه اخیراً حکمی را در خصوص 120 هکتار از باغات کن صادر کرده است که این حکم به ضرر شهروندان تمام می‌شود که به واسطه این حکم این باغات به پهنه مسکونی تبدیل خواهد شد ضمن اینکه در سال‌های گذشته و براساس مصوبه شورای شهر این پهنه به پهنه جی (فضای سبز) تبدیل شده بود که با این حکم همه این تصمیمات بی‌ثمرخواهد بود. 

وی گفت: امیدواریم قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری جلوی این کار را بگیرد.

 

 کسب 15 هزار میلیارد تومان درآمد نامشروع 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، درباره حول حالنا در مديريت شهري گفت: حول حالنا الي احسن حال يعني اينكه نبايد خارج از طرحهاي تفصيلي و جامع شهر طي چهار سال بيش از 15 هزار میلیارد تومان از فروش و تغيير كاربري هاي عمومي درآمد ناپايدار و نامشروع كسب كرد.

رحمت ا... حافظی در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: پرداخت بموقع 7 ميليارد تومان مطالبات پيمانكاران داخلي و خارجي در پروژه توليد برق از پسماند كه پس از يكماه از افتتاح آن مجموعه به جاي 90 مگاوات برق تنها دو مگاوات برق توليد كرده و با خروج پيمانكار خارجي به بهانه تعطيلات سال نو عملاً در حالت غيرفعال قرار گرفته است.

حافظی «حول حالنا الي احسن الحال» را پرهیز از خرید باغهای مردم به نام و با قیمت فضاي سبز و تغيير كاربري آن به مسكوني و متعاقباً فروش آن به مردم و تعاوني هاي مسكن شهرداري تعریف کرد و افزود: «حول حالنا» يعني پايبندي به قانون و پذيرش كامل آن و پرهیز از اعمال نظرات و سلايق شخصي در مصوبات شوراي شهر و پذيرفتن و باور به اينكه جمله «حذف قانون خلاف شهر است» در حوزه مديريت شهري نيز وارد است و مي توان رفتارها و عملكرد مديريتي را به خلاف شهر تبديل سازد .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: حولنا حالنا در شورا نيز يعني دستيابي به جايگاه واقعي هدايت، نظارت و حمايت با تحقق بدون قيد و شرط كارويژه‌هاي نظارتي و مقررات گذاري و سياستگذاري ، ايجاد پشتوانه علمي و پژوهش براي ارتقاي كيفي طرح ها و لوايح و پرهیز از تصميم گيري‌هاي مبتني بر لابي گري اداري و سياسي.

 

 دلیل کسری بودجه شورا باید مشخص شود

خبر دیگر از شورای شهر تهران حاکی است، الهه راستگو عضو  هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه  با انتقال چهار میلیارد تومان از بودجه ستاد توان افزایی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد به شورای شهر موافق است ، گفت : با این وجود باید دلیل کسری بودجه شورا مشخص شود.

گفتنی است دو فوریت تخصیص 4 میلیارد تومان از اعتبارات ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد شورای شهر تهران با اصلاح تبصره 9 به 16 و نیز سال 93 به سال‌های 88 تا 92 به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.