قدس آنلاین یزد - نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت : باید در جهت کاهش پرونده های مطالبه مهریه گام برداشت زیرا این خواسته خود سنگ بنای بسیاری از دعاوی بعدی در حوزه خانواده است

طرح دعوی مطالبه مهریه مقدمه بسیاری از دعاوی حوزه خانواده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت :  مهریه حق زوجه و عندالمطالبه است اما زنی که به واسطه مطالبه مهریه قدم به راهرو های دادگاه بگذارد و همسرش را به دادگاه بکشاند یقین بداند از استحکام و شیرینی زندگی خود کاسته است.

وی افزود : تجربه ثابت کرده است که پرونده مطالبه مهریه آبستن پرونده های دیگری است که پس از ارائه به دادگاه پرونده های دیگر مرتبط با آن شکل می گیرد.

این مقام قضایی ادامه داد: باید با آموزش و فرهنگ سازی به خانواده ها در جهت کاهش ورودی این گونه پرونده ها به دادگستری گام برداشت.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با اشاره به کاهش آمار طلاق در استان یزد ذیل تلاش ها و همکاری معاونت اجتماعی دادگستری و اداره کل بهزیستی استان در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده ، تصریح کرد : اکنون در کشور ، استان یزد تنها استانی است که پرونده ها با موضوع خانواده جزء ده آیتم اول ورودی پرونده ها به آن نیست و این نشان از فعایت و تلاش اثر بخش این دو مجموعه دارد.

وی یادآور شد : گرچه در بحث ورودی پرونده های طلاق ما در کشور از جایگاه بسیار خوبی برخورداریم اما در زمینه ازدواج نیز با تناسب جمعیت در کشور جایگاه خوبی را نداریم و این استان با کاهش ازدواج روبرو بوده است.

حبیبی به معضلات و پیامدهای بسیار زیاد افزایش سن ازدواج در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : شیوع افسردگی ، رشد روابط نامشروع و ... از معضلات افزایش سن ازدواج است که باید برای این مسئله نیز چاره اندیشی صورت پذیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام مهریه یک سنت غلط است که باعث بسیاری مشکلات فرهنگی در جامعه شده بهتر نظام مانند قمه زنی روز عاشورا یا آتش بازی آخر سال برای حذف آن تلاش کند