انفجار شدیدی در نزدیکی نمایشگاه شهدای جنبش انصار الله در شهر رداع در استان بیضاء در مرکز یمن رخ داد.

انفجار بمب در نمایشگاه جنبش انصارالله در شهر رداع یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسکای نیوز ،انفجار این بمب در روز چهارشنبه نیروهای جنبش انصار الله مستقر در نمایشگاه را هدف قرار داد.

رسانه های خبری محلی از درگیری مسلحانه پس از انفجار بمب میان تروریست های القاعده و نیروهای جنبش انصار الله خبر دادند که بر اثر آن شماری کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

هنوز آمار دقیقی از کشته ها و زخمی های حادثه تروریستی روز گذشته یمن به دست نرسیده است.

همزمان با این حادثه تروریستی دود غلیظی ناشی از انفجار دیگری در منطقه حمه صرار در منطقه قیفه شهر رداع مشاهده شد که هنوز شمار قربانیان آن مشخص نشده است.

جنبش انصار الله یک ماه قبل استان البیضاء را به کنترل خود درآورد اما هنوز تروریست های القاعده دست از اقدامات تروریستی خود در این منطقه بر نداشته اند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس درصدد انتقال گفت وگو ها میان گروه های مختلف یمنی به ریاض هستند.

پیش از این نیز منصورهادی رییس جمهور مستعفی و نیز محمود الصبیحی وزیر دفاع برکنار شده یمن با کمک برخی کشورهای عربی از جمله عربستان از صنعا فرار و به عدن گریختند.

منصور هادی با کمک کشورهای عربی از جمله عربستان قصد تجزیه بخش جنوبی و تشکیل دولت در جنوب یمن را دارد و در این راستا تلاش می کند، که تاکنون موفق نبوده است.

جنبش انصارالله جنبش مردمی - اسلامی در یمن است که در راستای بیداری اسلامی حرکت کرده و ریشه های این قیام، ملی - اسلامی و مبارزه با ظلم و افراط گرایی در جامعه یمن است.

برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس از فساد در دستگاه حکومتی یمن حمایت کرده و گروه تروریستی 'القاعده' را در این کشور تجهیز می کنند.

یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح دستخوش ناآرامی است.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

القاعده در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی یمن است که نیروهای ارتش و امنیتی و انصار الله را هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.