مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی گفت: مبلغ ناچیزی از اعتبار احیای دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص یافته است.

مبلغ ناچیزی از اعتبار احیای دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص یافته است
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ، ناصر حضرتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امسال آذربایجان غربی با در نظر گرفتن منابع مختلف در مجموع حدود 645 میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشته است.
 
وی تخصیص این رقم از اعتبارات عمرانی را حدود 57 درصد عنوان کرد و افزود: این رقم اعتبارات استانی، دو درصد نفت و گاز و منابع مختلف را شامل می‌شود که در طول سال برای استان ابلاغ شده است.
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی به ویژه از محل منابع استانی و سهم دو درصد نفت و گاز نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته است.
 
وی با اشاره به سقف تخصیص 72 درصدی در اعتبارات سرمایه استانی، اضافه کرد: در اعتبارات مربوط به دو درصد نفت و گاز میزان تخصیص حدود 75 درصد بوده است.
 
حضرتی با اشاره به اینکه ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران، اعتبارات مربوط به احیای دریاچه ارومیه را شامل می‌شود، گفت: تا این لحظه حدود 150 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده، ولی تخصیص محدودی داشته است.
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: بخشی از منابع اعتباری نیز با وجود صورت گرفتن ابلاغ اعتبار، تاکنون تخصیص نیافته‌اند که برای تامین آنها تا انتهای سال امیدوار هستیم.
 
وی با اشاره اینکه 72 درصد پروژه‌های عمرانی در مناطق شهری هستند، اضافه کرد: تعداد زیادی پروژه نیز در مناطق روستایی برای بهبود بخشیدن به شاخص‌های بهداشت، درمان و ... ایجاد شده است.
 
حضرتی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در سراسر استان از توزیع جغرافیایی مطلوب برخوردار هستند، اظهار داشت: برای توسعه متوازن مناطق مختلف آذربایجان غربی به طور جدی اهتمام می‌کنیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.