نوبت اول جلسه شورای عالی کار در حالی به پایان رسید که پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی مزد حداقل بگیران مشمول قانون کار قوت گرفت. در صورت تصویب ۲۰درصد حقوق کارگران با افزایش ۱۲۱ هزار و ۷۸۰ تومان به ۷۳۰ هزار و ۶۸۰ تومان خواهد رسید.

نوبت اول جلسه به اتمام رسید/افزایش ۲۰درصدی دستمزد قوت گرفت

   به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نوبت اول جلسه شورای عالی کار بدون تعیین عدد و رقم به پایان رسید.
 
مقرر شد بعد از صرف ناهار نمایندگان کارگران و کارفرمایان مجدد مباحث را بررسی نمایند. تا کنون اخبار حاکی از این است که در جلسه امروز کارفرمایان پیشنهاد 15 درصدی مزد و کارگران افزایش 30درصدی و دولت افزایش 17 درصد را پیشنهاد داشته است اما پس از مخالفت کارگران، دولت با حدود افزایش 20 درصدی موافقت اولیه کرده است.
 
 گفتنی است جلسه بدون حضور دو وزیر صنعت و اقتصاد و با چانه زنی شرکای اجتماعی در حال پیشرفت است و اخبارهای دریافتی مبنی بر این است که همانند سال های قبل پیشنهاد دولت در تعیین مزد نهایی شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر مظلوم IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    وزیرکار ورفاه اجتماعی ماه قبل از افزايش 30 درصدي حقوق کارگران سخن گفت و تأكيد كرد اين ميزان از ابتداي سال اعمال ميشود، اما اين هفته گفت كه افزايش 20 درصد خواهد بود. بالاخره كدام سخن درست است؟
  • یک عضو هیات مدیره 161 برابر کارگر،حقوق می گیرد! IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اگر دولت ودیگرمسئولان مدعی است بودجه لازم برای افزایش بیش از 20 درصد حقوق کارگرانن را ندارد، پس چگونه و از چه راهی فوق‌العاده شغل مدیران ستادی را تا ۳۵ درصد افزایش داده است؟ یک عضو هیات مدیره 161 برابر کارگر،حقوق می گیرد!