۲۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با امضای نامه‌ای تأکید کرد رفع تحریم‌های کنگره به وضع قانون جدید در کنگره آمریکا نیاز خواهد داشت.

نامه تازه 250 قانونگذار آمریکایی به اوباما درباره مذاکرات هسته ای

به گزارش  فارس، 250 قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اعلام حمایت از نامه قبلی 47 سناتور آمریکایی به وی درباره توافق هسته‌ای با ایران هشدار داده‌اند.

پایگاه خبری واشنگتن‌اگزماینر با گزارش این خبر افزود تا عصر جمعه حدود 250 نفر از نمایندگان هر دو حزب نهاد مورد نظر، نامه مورد نظر را امضا کرده‌اند.

نویسندگان این نامه، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت انگل»، دموکرات ارشد این کمیته هنوز در حال گردآوری امضا برای این نامه هستند.

در بخشی از این نامه آمده است: «در صورت دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران، رفع دائمی تحریم‌های کنگره به وضع قانون جدید نیاز خواهد داشت. کنگره باید هنگام بازبینی این توافق متقاعد شود که مفاد آن مسیر دست‌یابی ایران به بمب را مسدود می‌کند و تنها در این صورت است که کنگره می‌تواند رفع دائمی تحریم‌ها را مدنظر قرار دهد.»

نویسندگان این نامه خاطرنشان کرده‌اند که قانونگذاران خواستار پاسخگویی دولت درباره موضوعات «جدی و فوری» مطرح شده در مذاکرات، مانند «عدم همکاری ایران با آژانس بین‌الملی انرژی اتمی» هستند. 

نامه قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا پس از نامه‌ای در نهاد موازی این مجلس، یعنی سنا نوشته می‌شود. نامه قبلی که خطاب به مقامات ایران نوشته شده بود، به امضای 47 سناتور رسیده بود. سناتورها هشدار داده بودند هر گونه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 تنها تا پایان ریاست‌جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

متحدان اروپایی واشنگتن در مذاکرات یاد شده این اقدام نمایندگان مجلس را مورد شماتت قرار داده و آن را نادیده گرفتن نقش سایر کشورهای حاضر در مذاکرات دانسته‌اند. فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت این نامه اعتبار غرب را نزد ایران زیر سوال برده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.