عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از اختصاص 500 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها و مناطق محروم خبر داد.

اختصاص 500 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستاها و مناطق محروم

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس در سبزوار با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 500 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور در سال آینده اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 6 هزار روستای کشور از نعمت داشتن آب شرب محرومند که با اختصاص این اعتبارات مشکل آب شرب این روستاها حل می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه در سال 93 میزان 500 هزار تن قیر به ارزش 600 هزار میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی کشور اختصاص داده شد، گفت: این میزان در سال آینده به 2 میلیون تن به ارزش 2 میلیارد و 500 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان برای بحث توسعه حمل و نقل کشور پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبارات در سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات کشور در زمینه راه روستایی و آبرسانی به روستاها تا سال 95 حل می‌شود و روستاهای زیر 50 خانوار از نعمت راه روستایی بهره‌مند می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بودجه امسال اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش تولید اختصاص یافته است، گفت: در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده که با اختصاص آن بخش زیادی از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب لایحه خروج از رکود دولت بود، عنوان کرد: این مصوبه در چندین ماده به تصویب رسیده که به صورت ویژه به بخش‌های تولید، صنعت و کشاورزی توجه شده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه در این لایحه موارد مختلف حقوقی و قانونی، مسئله استمهال و تمدید تسهیلات، پرداخت تسهیلات جدید به تولیدکنندگان و صنعتگران، پرداخت تسهیلات ارزی، کوتاه شدن فرآیندهای تولید مانند گمرکات و کاهش مالیات‌ها و ... توجه شده است، ادامه داد: امیدواریم با عملیاتی شدن این لایحه بخش زیادی از مشکلات کشور در بخش‌های صنعت و تولید حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.