معتمدی: معاون پرورشی و تربیت بدنی بنیاد فرهنگی رضوی با بیان اینکه برای حفظ نظام و تمامیت ارضی کشور در حماسه هشت سال دفاع مقدس، زحمات زیادی کشیده شده است، گفت: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سربازان و سرداران رشید انقلاب با اخلاص از نظام و کشور دفاع کردند.

آرامش امروز کشور به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است

محمدرضا ضامن در مراسم یادواره سردار شهید محمود کاوه با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ و رشادتهای آن اظهار داشت: امروز این نظام به برکت خون بزرگ مردانی مانند شهید کاوه با حفظ تمامیت ارضی به دست ما رسیده و به خاطر این جانفشانیها، اکنون مرزهای دفاعی ایران در کنار لبنان در غزه در برابر اسرائیل غاصب و در عراق و سوریه در مقابل داعش است.

وی با بیان اینکه آرامش امروز به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است، افزود: امروز کشور در آرامش و امنیت به سر می‌برد، بنابراین باید قدردان این موقعیت با حفظ حجاب، حرمتها و توجه به شعایر دینی و انقلابی بود و در مسیر آن حرکت کرد و گام برداشت.

 

* روزمرگی‌های بی‌حاصل

در این مراسم که در دبیرستان دوره اول دخترانه امام رضا(ع) واحد 6 مشهد برگزار شد، همرزم سردارشهید محمود کاوه گفت: میان آمدن و رفتن از این دنیا، موهبتی به نام زندگی به انسانهاعطا شده است.

صدوقی با بیان اینکه کیفیت آمدن و رفتن از این دنیا موضوع مهمی است، افزود: بیشتر زندگیها درگیر روزمرگی است، بنابراین صاحبان این زندگی‌ها در حافظه تاریخ ماندگار نمی‌شوند. در مقابل افرادی مانند شهید کاوه با اینکه انسانی معمولی بودند، اما دچار این روزمرگی و اسیر و گرفتار کارهای عادی زندگی نشدند.

وی با اشاره به بارها مجروحیت شهید کاوه در جنگ یادآورشد: این شهید تنها در اردیبهشت سال 65 در جنگ تن به تن با دشمن با 13 ترکش نارنجک مجروح شد که این به مفهوم در صحنه بودن اوست  که در آن هنگام فرمانده سه هزار نیرو بود.

* اسطوره‌های جاودان

وی با تأکید بر اینکه باید از چنین افرادی تجلیل شود، گفت: زندگی این سردار شهید سراسر الگوست . او که در 20 سالگی برای سرش جایزه تعیین شده بود، در 25 سالگی در اوج جوانی به عنوان فرمانده به فیض شهادت نایل شد. درست زمانی که برخی به دنبال درست کردن زندگی راحت و آسایش برای خود بودند، اما او برای جانفشانی در راه انقلاب و حفظ کشور سر از پا نمی‌شناخت.

صدوقی با تأکید بر اینکه این بزرگان در تاریخ کشور جاودانه شدند، گفت: باید قدردان ایثارگری این افراد بود که رفتند تا کشور در آسایش و امنیت باشد .

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه باید متأسف بود برای کسانی که در رایانه، تلفن همراه و اتاقشان عکسهایی از این مردان بزرگ جبهه جهاد و ایثار وجود ندارد، گفت: در جامعه امروز بسیاری مصداق نمک‌نشناسی هستند، این افراد می‌دانند شهدا برای چه رفتند و پشت پا به زندگی و آسایش دنیوی زدند تا ایران همانند عراق و سوریه فعلی نشود.

وی افزود: از ویژگی‌های شهید محمود کاوه استفاده کردن از فرصتهای طلایی، در کانون خطر قرار داشتن و فعال بودن می‌توان نام برد.

* حساسیت نسبت به بیت‌المال

در ادامه این مراسم همسر سردار شهید محمود کاوه با اشاره به بخشی از ویژگیهای این شهید تصریح کرد: تمام زندگی این شهید وقف اسلام و انقلاب بود.

وی اضافه کرد: خلوص نیت، حساسیت نسبت به بیت‌المال، پیروی و عمل به دستورهای دینی از جمله ویژگی‌های سردار شهید محمود کاوه بود که سبب شد او در تاریخ انقلاب و کشور جاودانه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.