رئیس جمهوری عراق ضمن یادآوری جانفشانی‌های مردم شهر حلبچه عنوان داشت که حلبچه شایسته هرگونه حمایتی است چرا که شهری مبارز است و نمادی برای فداکاری برای آزادی، دموکراسی و تحقق دستاوردهای ملی است.

بیانیه رئیس‌جمهوری عراق به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه

به گزارش ایسنا،به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی نظام منحل شده بعث به حلبچه تاکید کرد که باید جانفشانی‌های حلبچه معرفی و خواسته‌های قانونی ساکنان آن برآورده شود و به مردم آن به ویژه کسانی که خانه‌ها و دارایی‌هایشان سوزانده شد و آواره شدند کمک‌های مداوم ارائه شود.

وی افزود: استفاده بی‌دلیل از سلاح‌های شیمیایی نه فقط به کشته شدن پنج هزار تن از شهروندان بی‌گناه انجامید که بیشترشان کودک، زن و افراد سالخورده بودند بلکه باعث فلج و معلول شدن هزاران تن دیگر نیز شده است.

در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر حلبچه (80 کیلومتری جنوب شرق سلیمانیه) در آماج حملات شیمیایی نظام صدام در 16 مارس 1988 قرار گرفت.

دادگاه عالی کیفری عراق نیز حکمی را مبنی بر اعدام علی حسن المجید، ناظر بر این عملیات و تعدادی از شخصیت‌های برجسته نظام صدام صادر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.