رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دست یابی به توافق در این دور مذاکرات را محتمل تر از گذشته دانست و دلیل این امر را تشریح کرد.

دستیابی به توافق دراین دورمذاکرات محتمل‌تر از قبل/دلیل ترس آمریکا

علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از زمان تفکیک مذاکرات به دو بخش و ورود دکتر صالحی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات و استفاده از زبان فنی در رایزنی ها کار با شتاب و روانی بیشتری جلو رفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شتاب مذاکرات موجب شده است که برخی نمایندگان کنگره با فشار لابی صهیونیسم، دست به اقدامی نابخردانه بزنند زیرا نگران هستند نتیجه مذاکرات توافق باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ایران توافق خوب را قبول دارد، گفت: توافق خوب متضمن حفظ منافع ملی ایران است.

بروجردی ادامه داد: کنگره قصد دارد ۴ فروردین ماه تحریم های جدید علیه ایران تصویب کند و تحریم های جدید به معنای نقض توافق ژنو است.

وی با تاکید بر اینکه نقض توافق ژنو پایه مذاکرات را سست خواهد کرد، گفت: به همین دلیل آمریکایی ها و ۱+۵ تلاش دارند تا هر چه سریعتر به توافق برسند.

بروجردی گفت: دست یابی به توافق در این دور مذاکرات ایران با غرب محتمل تر از گذشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره با حمایت های رهبری انقلاب از تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده بر اساس تصمیمات نظام و شورایعالی امنیت ملی به خط مقدم جبهه مبارزه برای دفاع از منافع ملی می روند لذا منطقی ترین روش همین روشی است که رهبری انقلاب در حمایت از تیم مذاکره کننده و ابراز اعتماد به آن ها اتخاذ کردند.

وی تاکید کرد: به همان میزانی که ما به طرف مقابل اعتماد نداریم، به مذاکره کنندگان خود اعتماد داریم.

بروجردی افزود:حمایت مقام معظم رهبری  از تیم مذاکره کننده این مهم را به طرف مقابل القا می کند که انسجام در میان  مقامات ایرانی در مذاکره وجود دارد و بالاترین جایگاه تصمیم گیری در نظام از مذاکرات حمایت می کنند که به معنای حمایت ملت ایران است.

به گزارش مهر، ایران و ۱+۵ در دور جدید مذاکرات در لوزان سویس در حال رایزنی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.