قدس آنلاین – هنگامه طاهری- جانشین مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: زیر ساخت های مشهد برای توسعه صنعت گردشگری مهیا نیست از این رو نباید دنبال افزایش کمیت ورود گردشگران به مشهد باشیم.

افزایش کمیت ورود گردشگران, ملاک توسعه گردشگری نیست/ سالانه یک سوم جمعیت کشور وارد مشهد می شوند

احمد دیناری ضمن اظهار مطلب فوق به خبر نگار قدس آنلاین گفت:  میزبانی سالانه حدود یک سوم جمعیت کشور در خراسان رضوی و مشهد به عنوان مقصد نهایی , به اندازه کافی هزینه و فشار بر دستگاه های اجرای وارد می کند لذا ما باید بجای افزایش کمیت گردشگران دنبال ارتقاءِ کیفیتِ حضور آنان باشیم.

دیناری در این خصوص به تلاش برای افزایش زمان اقامت آنها در مشهد , بهره بردن از جاذبه های متنوع  یا هزینه کردن بیشتر گردشگران در این شهرمذهبی - توریستی  اشاره کرد.

او علاوه بر این افزود:به دلیل ایام شلوغی و خلوتی مشهد به واسطه مذهبی بودن آن , امکانات اقامتی و ... برای میزبانی از گردشگران و زائران در این شهر مهیاست با این حال باید برای جذب توریسم و زائر در ایام خلوتی به تبلیغات و برنامه ریزی دست بزنیم.

دیناری  برای توسعه گردشگری داخلی به همکاری انجمن ها و اتحادیه های مرتبط یا مدیران مجموعه های گردشگری و تجاری در راستای برگزاری جشنواره ها اشاره نمود.

جانشین مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اجرای برنامه هایی چون جشنواره ها, نمایشگاه ها و همایشها و  تخفیف های ویژه هتل ها در مشهد و استان, طی ایام غیر پیک را از ابزارهای انگیزشی برای جذب مسافر عنوان کرد.

وی تصریح کرد : باید گردشگر داخلی را توجیه کرد که سفر در ایام غیر پیک علاوه بر هزینه کمتر, احتمال وقوع حوادثی چون تصادفات جاده ای را نیز  کاهش می دهد.

به اعتقاد دیناری در این زمینه رسانه ها و بخصوص صدا و سیما می توانند نقش موثری ایفا کنند.

او علاوه بر این از تهیه پیش نویس چند روز تعطیلات زمستانی در دیماه توسط وزارت کشورخبر داد و گفت : اگر این پیش نویس مصوب شود می توان در خصوص ورود گردشگران زمستانی نیز برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.